Frispel

sedan 2001

Köpråd

TLU

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
  • Stad: Umeå
Hej.
Jag funderar på att köpa mitt första flipper och skulle behöva några tips från mer rutinerat folk.
Det är främst Williams/Bally 90-tal som känns intressant.
Har kikat lite på WCS94 och White water, men är lite osäker på hur jag ska bedöma värde kontra slitage. Dvs om man utgår från värdet på ett spel i toppskick (vilket är det för ovan nämnda, fö?), hur mycket sjunker priset på mer slitna spel? (Rätt oprecis fråga, jag vet, men alla synpunkter är välkomna.)
Och finns någon typ av fel/skada som man absolut ska undvika att köpa på sig? Jag räds inte renoveringsarbete, även om jag behöver lära mig mer.
Tack på förhand.


tullinge

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 110
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
Hej överlag så verkar det som att skillnaden mellan spel i toppskick och  bruksskick har krympt rejält. Tyvärr......

Vet att just ang wcs94 så sålde jag ett mint skick för 21-22
då dom i bruksskick låg på ca  15-16

Alla spel i princip har slitage på spelplan i en eller annan
form inte så konstigt trots allt,  20-25 år gamla.

Men se till att allt fungerar bra först och sen skicket på spelet
vet många som köpt spel med lite småfel och sen när dom gått sönder så har dom blivit stående
och i ren frustration börjat meckat med dom och då främst varit och meckat med korten.

Köp från nån som ställer upp och hjälper till när väl saker går sönder , för det gör dom. Och inte vände dig ryggen så fort som affären är gjord. Med det sagt menar jag att bistå med hjälp och inte förvänta sig nån garanti om det nu inte tydligt har sagts.

Angående det estiska så välj så fin spelplan som möjligt och sen skicket på kabb , många säger gärna att det är så enkelt att byta till exempel dekaler men sen är det inte många som gör det !!

Nu vart det mycket på en gång men hoppas det hjälper nåt.



TLU

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
  • Stad: Umeå
Det var absolut till hjälp. Tack!
Har du någon erfarenhet av att köpa spel utan möjlighet att testa dem själv, t ex från utlandet?


tullinge

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 110
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
Nej inte utan att jag haft nån kontakt I det land där jag köpt ifrån som har kollat spelet innan.

Förr innan priserna stack iväg  I tex italien så kunde man chansa, men inte idag !!

Bättre och köpa nåt genomgånget I sverige av nån seriös säljare


Tags: