Frispel

sedan 2001

WH2O berg pinballcenter! Nejtack

gäst · 12 · 3759

tjohejsan

  • Gäst
Köpte vänstra berget på pinballcenter kosta runt 500 lappen +frakt.
Fick hem den, såg direkt att hålet längst ner för lampan såg lite halv tråkigt ut. Plasten hade liksom skivat sig och var heller inte helt rund. Men tänkte bara lampan är på plats så syns det inte.
Hållet var lite för litet för lampan skulle gå i, så tryckte till lite då sprack hela hålet >:(
Hörde då av mig till pinballcenter om problemet.
Fick bara ett svar.

"Vi har sålt många av dessa berg, aldrig varit problem".

Skickade ett brev tillbaka å igen förklarade om att hålet ej var som det skulle.
Men fick inget svar tillbaka.


mate07

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 297
    • Visa profil
  • Stad: Fjärås
Köpte ett kit från Ole på P4P för länge sedan och hade samma problem.  Han påstod att alla såg likadana ut när jag försökte reklamera. Slutade med att jag gjorde en egen lösning med 2 komponentslim som jag fyllde upp och kunde justera hålet. Resultatet blev ganska hyggligt men inte perfekt.
Körde i lite lim i alla delar av bergen so var svaga för att förstärka.

mate07
mate07


tullinge

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 110
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
"Hållet var lite för litet för lampan skulle gå i, så tryckte till lite då sprack hela hålet "

knappast en bra ide !!!




Köpte vänstra berget på pinballcenter kosta runt 500 lappen +frakt.
Fick hem den, såg direkt att hålet längst ner för lampan såg lite halv tråkigt ut. Plasten hade liksom skivat sig och var heller inte helt rund. Men tänkte bara lampan är på plats så syns det inte.
Hållet var lite för litet för lampan skulle gå i, så tryckte till lite då sprack hela hålet >:(
Hörde då av mig till pinballcenter om problemet.
Fick bara ett svar.

"Vi har sålt många av dessa berg, aldrig varit problem".

Skickade ett brev tillbaka å igen förklarade om att hålet ej var som det skulle.
Men fick inget svar tillbaka.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Pinball.center är väl ökända för att egenproducera en hel del grejer till undermånlig kvalitet.  :o


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Det senaste jag köpte var drop targets till Frontier (var slut hos Marco). Varken hot stamped eller rätt placering - trycket satt 1,5 cm för långt ner så motivet låg delvis under spelplanen. Jag frågade om jag skulle kassera skiten, men nejdå, "skicka tillbaka - vi säljer det till en annan kund". Skön inställning när de precis fått en side-by-side jämförelse med originalet.


tullinge

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 110
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
Ja att det är dålig kvalte på pinballcenters grejer är väl vida känt men man kan ju inte forcera en bräcklig plast ... eller ?


tjohejsan

  • Gäst
Hur som hur om jag nu tryckte lite grann, så var hålet ovalt samt att plasten var skivad, eller hur jag ska förklara. Hela berget kändes väldigt tunt och dålig kvalité. Jämfört mott de andra bergen jag köpte nya på annat håll.


« Senast ändrad: oktober 14, 2017, 19:57:03 av tjohejsan »


frekla

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 434
    • Visa profil
  • Stad: SÄVSJÖ
Pinballcenter har jag inte handlat av på flera år. Som inken säger så är det mycket egentillverkad junk. Sämst måste deras röda flippergummin vara, ser ut som de har flått en falukorv.  ::)


tullinge

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 110
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
Jag vet att pinballcenter har dålig kvalité på sina grejer men det hjälper inte att forcerat sig igenom  🙄


granman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 630
    • Visa profil
    • Umeå PinCade
  • Stad: Umeå
Men deras vita premiumgummin tycker iaf jag håller bra klass.

Microswitcharna är dock rena skräpet, då man inte kan ta loss och byta aktiverings-"armen".
Coil stops faller ofta isär i två bitar.

Man lär sig vad som duger å vad som är skräp om man så säger.


Panamayellow

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 90
    • Visa profil
  • Stad: Ödeborg
Vilken tur att man läste denna tråd, tänkte beställa lite grejer från dem idag.


CKR

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
  • www.flippercenter.se
    • Visa profil
  • Stad: Torslanda
Vi har köpt komplett sats WW-berg från Bestofpinball ett par gånger. Mycket bra passform och betydligt kraftigare plast än original.
www.flippercenter.se
flippercenter@gmail.com


Tags: svag