Frispel

sedan 2001

Spela Heighway pinball Full Throttle i Göteborg

Royneblom

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 40
    • Visa profil
    • www.retroarcade.se
  • Stad: Kungälv
Adon bolagen har nu köpt ett Full Throttle och ställt ut detta på Kville Biljard i Göteborg

Så ni som inte har haft en möjlighet att prova detta spel , det första från Heighway pinball och är sugna ta och gör ett besök och återkom gärna med kommentarer.


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1443
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Nu har jag varit där och fyllt på myntlådan. Onekligen ett snabbt spel. Stockholmspriser för att spela också, innan myntutbytet körde Adon fortfarande med 5-kronor, nu har priset fyrdubblats. Helt rimligt iofs om man ska kunna räkna hem spelet nångång.
Ett par grejer jag inte riktigt gillade var att kulan kom okontrollerat ut ur start race-hålet och studsade runt lite på spelplanen innan man förhoppningsvis fick koll på den. Lite som på valfritt utskjut på CV. Ännu värre var högerloopen som vid en ren träff när loopen var öppen var 100% sdtm. Höger ramp hade jag stora problem att orka runt i. Spelet hade en liten slagsida så kanske är det bara lite benskruvning som behövs för att komma tillrätta med problemen.

På plussidan hamnar sköna skott, kanske särskilt innerloopen. Och skicket var naturligtvis på topp i ett helt nytt spel. Reglerna vågar jag knappast uttala mig om efter bara några krediter men de kändes väl OK i alla fall, Lite modes, lite multibollar ungefär som man kan förvänta sig.

Sen är det ju grymt att det finns lite nya spel utställda i GBG igen, fanns ju inga myntopererade för bara ett par år sen förutom ett och annat gammalt lik.


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Ok, Tack Loppan! För att sammanställa din upplevelse av spelet på ett rättvist sätt --- Kul att det finns utställda myntopererade flipperspel i Göteborg igen. Men fy helvete vad detta spel suger både spelmässigt och ljudmässigt samt skottmässigt.  ;)
Matchstick Pinball


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1443
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Du får mig att låta så hemsk... Det enda som riktigt suger är ju högerloopen. Får skruva lite på benen nästa gång så kanske det ordnar sig. Ljudet tänkte jag inte på så det måste ju varit bättre än Fish Tales i alla fall.


aerobert

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
  • Stad: gbg

Deroko

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Ok, Tack Loppan! För att sammanställa din upplevelse av spelet på ett rättvist sätt --- Kul att det finns utställda myntopererade flipperspel i Göteborg igen. Men fy helvete vad detta spel suger både spelmässigt och ljudmässigt samt skottmässigt.  ;)

Konstigt egentligen att det kan skilja så mycket på upplevelse från person till person men jag måste fråga,
Har du ens spelat på spelet?  jag känner inte igen ett dugg av det du skriver
Ljudmässigt låter det som en hårdrockssymfoni när man får en mode,spelmässigt ett av dom snabbaste spelen jag sett och när man satt sig in i regelverket så är det så jävla kul så man inte kan sluta spela.
« Senast ändrad: september 29, 2017, 20:56:05 av Deroko »


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Ingen skugga över Loppan! Jag försökte bara vara lite rolig.

Full Throttle suger fett Big time! och har tyvärr alltid gjort. Jag gillar verkligen de nya ägarna Daniel & Patrik, men det hjälper inte .
Har lirat spelet ca 200-250 crediter. Allt från tyska öppna till Pinburgh. samt även pickalurvad på SM i Lund. Och även om Alien har lyft lite så hamnar den tyvärr långt efter flipperönskemålen hos mig just nu.

Dereko, vet inte riktigt vem du är. Men även om du äger ett FT så borde du ge dig ut på flipperprövning. Testa INKen Airless Flipperhall i Borås så finner du massa titlar att jämföra med.
Matchstick Pinball


ola

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 261
    • Visa profil
    • Olas spelhåla fb
  • Stad: göteborg
Lop, du e välkommen hem till oss och testa ett injusterat spel. Av alla utställda spel vi spelat (inte bara detta då) så har dom inte varit bra inställda. Kom hem till oss och spela full throttle så kan du bedöma det sen.
Ola och Susanne


Deroko

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Ingen skugga över Loppan! Jag försökte bara vara lite rolig.

Full Throttle suger fett Big time! och har tyvärr alltid gjort. Jag gillar verkligen de nya ägarna Daniel & Patrik, men det hjälper inte .
Har lirat spelet ca 200-250 crediter. Allt från tyska öppna till Pinburgh. samt även pickalurvad på SM i Lund. Och även om Alien har lyft lite så hamnar den tyvärr långt efter flipperönskemålen hos mig just nu.

Dereko, vet inte riktigt vem du är. Men även om du äger ett FT så borde du ge dig ut på flipperprövning. Testa INKen Airless Flipperhall i Borås så finner du massa titlar att jämföra med.

Köpte mitt första spel 1981 14 år gammal av nu avlidne Thord Nilsheden och har haft ströspel sen dess tills jag  blev utställare 1992-2005 och sen samlare till dagens datum,har haft troligen mer spel än både du och Inken ens kan drömma om så tack för förslaget och återigen smaken är som baken
« Senast ändrad: september 29, 2017, 23:11:46 av Deroko »


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
äsch, både jag och INKen drömmer om nya spel hela tiden...Men vi har ingen Prestige i vem som är bäst.

Och du har helt rätt i att smaken är som baken. Jag flyter runt bland olika spel hela tiden.
« Senast ändrad: september 30, 2017, 07:54:27 av fitzroy »
Matchstick Pinball


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1443
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Var där idag igen och nu var både loop- och kickout-problemen borta. LOP-problemet kvarstod dock, dvs korta bolltider


Tags: