Frispel

sedan 2001

Terminator 3 bonus challenge

granman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 630
    • Visa profil
    • Umeå PinCade
  • Stad: Umeå
Mitt T3 har börjat bete sig konstigt.

Väljer man T-X challenge när man skjuter iväg kulan ska man ju skjuta "anything" inom 5 sekunder. Skjuter man på locken innan tiden gått ut ska man ju få köra T-X challenge igen (Bonus challenge). Men i mitt fall så delar spelet bara ut poängen för första träffen och startar aldrig bonus challenge. Jag kan inte fatta vad detta beror på för kexet fungerar som det ska, switchen som känner av om kexet är nere fungerar fint. Jag har kört factory reset också.

Någon som har några idéer?


aerobert

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
  • Stad: gbg
Hmm är det inte korrekt beteende då? Du klarar TX-challenge och får poängen. Sätter du locken så ska den bara sänka dropdown-målet och andra träffen i hålet går ner i lock.
Ifpa ID 63357


granman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 630
    • Visa profil
    • Umeå PinCade
  • Stad: Umeå
Nja. När tx startas säger arnold "shoot anything". Skjuter man då t.ex en ramp får man 2,5M om man gör det innan han hinner räkna ner. Men skjuter man på TXen så...

Vänta nu... När tx startas borde väl kexet fällas ner automatiskt så man kan skjuta ner i hålet. Bunus challenge börjar ju med att kulan kommer ut ur kanonen precis som när tx challenge startas som vanligt.

Kan ingen kolla på sitt spel hur kexet beter sig vid tx/bonus challenge och rapportera här.


Grimi

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 43
    • Visa profil

LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1443
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jo kexet ska ner. Säkert nåt med mekanismen som tar ner det utan att kulan är på det som strular.


Grimi

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 43
    • Visa profil
När man startar TX-Challenge så åker kexet ner, lyckas man att skjuta tillbaka kulan till TX (inom tiden) så får man Bonus Challenge men då stannar kexet uppe.


granman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 630
    • Visa profil
    • Umeå PinCade
  • Stad: Umeå
Tyckte jag testade solenoiderna för kexet. Men det kanske var ett annat spel jag blandat ihop det med. Ska kolla på fredag.

Återkommer


granman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 630
    • Visa profil
    • Umeå PinCade
  • Stad: Umeå
felet löst: det var lindningen på minispolen som släpper ner kexet som gått av. Lödde fast tråden igen så funkade det.


Tags: kanonen spole  reset