Frispel

sedan 2001

Behöver lite hjelp här...

F348

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 71
    • Visa profil
  • Stad: Sarpsborg
Hej.
Kan en av ni Svenskar kolla vad ni måste betala för ett ljudkort från Pinsound inkl frakt till Sverige??
https://www.pinsound.org

Grunnen till at jag frågar e at jag, som bor i Norge måste betala moms i Frankrike + moms igjen när den kommer til Norge...altså dubbel moms

På Minestry of Pinball (Holland) (SOLD OUT) där behöver jag INTE at betala moms....innan den e i Norge, da måste jag betala moms självklart.

Priset jag får e:
MOP- 260 Euro + 15 Euro för porto  (och moms når den kommer til Norge)
Pinsound - 385 USD, inkl, moms och porto.....+ moms IGJEN när den kommer til Norge

Hoppas at en kan kolla hvad DU i Sverige måste betala
Tackar

Pål

Totalpris från Pinsound inkl produkt, porto och 2x moms = 3850 NOK :(
« Senast ändrad: augusti 21, 2017, 17:43:18 av F348 »


aerobert

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
  • Stad: gbg
Hej, det är väl klart du måste betala moms i landet du köper den?

Hos ministry of pinball kostar den 260+moms=315 euro. Samma som på pinsounds hemsida. Länk: https://www.pinsound.org/shop/index.php?id_product=19&controller=product&id_lang=1

Grand Total Excl. Tax   €260.29
Tax   €54.66
Grand Total Incl. Tax   €314.95
Subtotal   €314.95
Ifpa ID 63357


Edenecho

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
  • Stad: Oslo
Trodde det var en "regel" at man slår fra moms i landet man kjøper fra om man betaler moms inn til eget land?
Hver gang jeg logger inn på pinball.center så får jeg priser uten tysk moms.

Samme med playfield protectors, der slo han av tysk moms, siden jeg betaler norsk moms av prisen. Tror ikke man skal betale dobbel moms.


F348

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 71
    • Visa profil
  • Stad: Sarpsborg
aerobert..

Ja, DU må betale moms om du kjøper fra Pinsound, Minestry or whatever i Europa...for DU er i EU, jag er inte (Norge)
Når jeg gå inn på Minestry hjemmeside, och kjøper et produkt, betaler jeg kun for produktet og frakt...IKKE moms, jeg må betale momsen
når varen kommer til Norge....efter tullen

Om jeg ønker å få leverat packetet i Sverige...DA må jeg betale moms med en gang.

Så jag tycker det var märkligt at jag skal betala moms hos Pinsound...OCH...i Norge


F348

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 71
    • Visa profil
  • Stad: Sarpsborg
Trodde det var en "regel" at man slår fra moms i landet man kjøper fra om man betaler moms inn til eget land?
Hver gang jeg logger inn på pinball.center så får jeg priser uten tysk moms.

Samme med playfield protectors, der slo han av tysk moms, siden jeg betaler norsk moms av prisen. Tror ikke man skal betale dobbel moms.

Det stemmer Morten
For vi er IKKE medlem av EU....derfor slipper vi toll, i første omgang ;)

I dag morres fikk vi besøk av noen tollere på jobben, og jeg spurte toll kjerringa om dette, hun sa at vi skal kun betale moms INN i Norge, og egentlig ikke UT av andre land...hun var litt usikker på franske toll regler da....men mente på at det samme gjalt overalt i Europa.


F348

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 71
    • Visa profil
  • Stad: Sarpsborg
Hej, det är väl klart du måste betala moms i landet du köper den?

Hos ministry of pinball kostar den 260+moms=315 euro. Samma som på pinsounds hemsida. Länk: https://www.pinsound.org/shop/index.php?id_product=19&controller=product&id_lang=1

Grand Total Excl. Tax   €260.29
Tax   €54.66
Grand Total Incl. Tax   €314.95
Subtotal   €314.95

Ja, det e den samme prisen som jeg fick....MEN, jeg må legge til €100 extra för at momse INN til Norge :(


ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
Du bor väl nära gränsen... be någon på svenska sidan och beställa om det nu skulle skilja så mycket....


F348

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 71
    • Visa profil
  • Stad: Sarpsborg
Du bor väl nära gränsen... be någon på svenska sidan och beställa om det nu skulle skilja så mycket....

Jada...jag har en medarbetare som bor i Stömstad....

Men ville bara kolla läget med er svenskar ang. moms ;)


tullinge

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 110
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
pinsound SKA ta bort momsen vid export , för du betalar in din moms vid införsel


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Oftast har inte säljare i US skatter med i priset eftersom de varierar från stat till stat. Så räkna med bara moms och lite tull (plus eventuella avgifter för förtullningen).


tullinge

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 110
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Tags: