Frispel

sedan 2001

EPC 2017 • 20-22 oktober • Pinballseye

INK · 108 · 31489

dahlman_peter

  • Pinballer
  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 690
  • Pinballer
    • Visa profil
    • Degerforce Pinball
  • Stad: Degerfors
Bra stream! Riktigt bra med kommentatorer som vet mycket om spelen.


Bifrost

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 362
    • Visa profil
  • Stad: Klippan
Grattis till alla pallplatser starkt jobbat!
« Senast ändrad: oktober 22, 2017, 21:31:53 av Bifrost »


MAC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 830
    • Visa profil
    • Slapsave Pinball Kristianstad
  • Stad: Kristianstad
Grattis till de svenska pall-platserna!!

Tack för en bra tävling, det kan inte vara helt lätt att hantera 250 deltagare!!


WIZ

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 368
    • Visa profil
  • Stad: Köbenhavn
Thanks for one legendary weekend!

INK & Co.! You are the greatest!



BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Stort tack till INK och alla hans medhjälpare. Utan er ingen tävling.
Lyckan är en tänd modelampa.


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Tack till INK, Pia, och Christer framforallt, men ocksa till alla andra some hjalpte till.

+Roliga och rejala format i bagge tavlingarna. Man fick spela mycket och head-to-head/round robin rundor aven som slutspel var trevligt. Det var lite groll att bara tva gick vidare fran varje grupp i forsta sluspelsrundan, men det passade formatet nar andra ronden involverade sju matcher for alla.
+Bra variation pa spelen i grupperna
+Kul med tre nyaste spelen pa plats
+Gary Stern
+fyra forsok per classics spel
+Nya lokalen. Belysningen, mattan, etc.
+T-shirt och god mat till funkisar
+Bekvamt med mat och dryckforsaljning i samma lokal, fast jag saknade smorgasarna fran BPO
+streamingen med tre riggar och bra organisation och ett separat bas (Tack MOS, JCJ, APA, etc.)


-vissa spel lite val svart installda (fast tidsschemat holl bra pa sondag, och overlag nar rundorna kom igang)
-trekulors classic
-forseningar pa fredag och lordag
-for fa scorekeepers pa fredagen
-Vissa otydligheter i instruktioner. Att info fanns pa SFS, hemsidan, och/eller fb gruppen var inte bra. Kanske en anvisad plats med tydliga andringar/halltider/etc. Fast det ar svart att na alla.
-Ventilationen i andra rummet (fix ar pa g vad jag forstatt)
-Otydlighet vem som var domare eller mek. En domarstol och en mekstol pa en anvisad plats hade hjalpt.
-overkomplicerad reggning av resultaten fran classics slutspelet

Overlag en kanontavling. Att ro en tavling med 256 deltagare dar varje spelare far spela minst 27 krediter ar inte en latt uppgift, sa bra jobbat! Sarskilt med tanke pa allt jobb med den nya lokalen.

Grattis ocksa till dom fyra (!) svenska pallplatserna (JG, MIK, LHA, och IFK)!


Peron

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Väl uttryckt David! Jag håller med dig om det mesta i allmänhet och om tacket till arrangörerna i synnerhet!

Och som David redan sa så var det en hel del otydligheter i vissa situationer. Kanske man som förbättring kunde skaffa/låna en stor tv där man kontinuerligt uppdaterar info om t ex vem som är domare och mek för passet och om man måste registrera sig (igen) för något ev slutspel mm.

Och med nytt ventilationssystem kommer lokalen att bli grym(mare)!  :) (Vissa tider under tävlingen tror jag inte att det fanns en enda obegagnad syremolekyl som inte redan hade passerat genom minst en mänsklig kroppsöppning...)

Edit: Uppmärkning med "varseltejp" på de farliga ställen i lokalen som saknar det är en billig och enkel förbättring innan det blir något blodvite/tillbud.
« Senast ändrad: oktober 23, 2017, 13:05:46 av Peron »
I´ll be back!


Uncle3D

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 56
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Stort, stort tack till INK med crew för allt ert hårda slit, som resulterade i ett superskoj flipper-EM (och förhårdnade fingertoppar!)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Uppmärkning med "varseltejp" på de farliga ställen i lokalen som saknar det är en billig och enkel förbättring innan det blir något blodvite/tillbud.

Vi har låtit Pia gå runt tre(!) gånger och märka ut allt farligt i huvudhöjd så jag förstår inte vad du pratar om.  8)


ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
""Vi har låtit Pia gå runt tre(!) gånger och märka ut allt farligt i huvudhöjd så jag förstår inte vad du pratar om.  ""
 ;D😂
« Senast ändrad: oktober 23, 2017, 20:25:39 av ubbla »


agassi1970

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1080
    • Visa profil
  • Stad: Harplinge
Det var häftigt att få ett EM på hemmaplan. Stort tack INK, MOS, PAL och ni andra som fixade festen :-)

Jag tyckte det var bra med 3-kulors classic då man hade 4 försök på varje spel i kvalet och att det var 3-kulors slutspelet gjorde att det blev bäst av 5 spel i slutspelet (jag gissar att det annars endast varit bäst av 3 spel).

Att det är dåligt med syre är en fördel för dom med lite bättre syreupptagningsförmåga, så det blir till att träna lite mer fys. Jag som sjukgymnast kan mot en billig peng lägga upp ett bra intervall-program för den som önskar ;-)

Spelen var i föredömligt skick, jag råkade inte ut för några tvivelaktigheter. Tack till alla som mekat.

See you at BPO Classic (om det inte ska hållas på sportlovet)
Stay cool, Daddy-O


Peron

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Falun
"Vi har låtit Pia gå runt tre(!) gånger och märka ut allt farligt i huvudhöjd så jag förstår inte vad du pratar om.  8)"
 ;D

Min axel hittade även en stålbalk som stack ut från väggen i hörnet där LOTR står. Jag fick ett litet litet märke på axeln samt blev en aning kränkt. Men jag antar att kontrollanten gick fritt med god marginal även där..  :D

(Känner att det här inlägget kanske hör bättre hemma under Buhu-tråden men jag postar den här i alla fall.)

I´ll be back!


COP

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 270
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Tack för en trevlig helg och ett grymt jobb av alla. Håller med DDH i det mesta.
Resultatrapporteringen och värmen är väl de saker som det finns högst utvecklingspotential på.

Vad sägs om ett Bastu-Flipper-EM? Mest poäng innan du svimmar? Det skulle garanterat få mediabevakning.


Fritte

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1073
    • Visa profil
  • Stad: Värnamo

fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Håller inte alls med DDH i det mesta, men det spelar ingen roll.

Inlägg redigerat av sonar på icke flipperrelevant information. Folks privata förehavanden är sällan relevanta i de här sammanhangen
« Senast ändrad: oktober 24, 2017, 20:06:29 av Sonar »
Matchstick Pinball


Tags: