Forum > Övrigt

"Spelhallsdoft"... :p

(1/2) > >>

Sideburns:
Okej, med risk för att bli idiotförklarad;

Jag försöker identifiera var spelhalls-och till viss del bowlinghallsdoften från tidigt -80tal kommer ifrån.  ;D
En distinkt doft som jag inte känt sen man var liten parvel och storögt pumpade arkad- och flipperspelen med mynt.
Det jag kommit närmst är MP52 möbelpolish....
Är det någon mer här som tänkt på hur det doftade back in the days, och kan hjälpa mig identifiera VAD det var som framkallade det?

Vore guld att kunna återskapa det i spelrummet... :)

sven666:
Gammal halvbränd elektronik inpyrd med cigarettrök är det jag associerar med spelhallsdoft..

ubbla:
Har aldrig tänkt på det men MP-52 användes i samtliga spelhallar i jönköping på både spelplaner och på biljardsargerna.Funkade alldeles utmärkt då och finns i vanliga butiker.

Luma:
 Nja, jag är ganska säker på att det är olagligt, den där doften som spred sig då.

Växtriket och thc var det nått med tror jag..  ;) ;)

Sideburns:

--- Citat från: ubbla skrivet juli 19, 2017, 12:11:09 ---Har aldrig tänkt på det men MP-52 användes i samtliga spelhallar i jönköping på både spelplaner och på biljardsargerna.Funkade alldeles utmärkt då och finns i vanliga butiker.

--- Slut citat ---
Jag hittade nämligen en flarra gammal MP-52 i källaren, och hajade till när jag sniffade på´t... :)
Det är snarlikt,men inte klockrent.
Nån som vet vad man polerar bowlingbanor med?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion