Frispel

sedan 2001

Flipper-SM 2017 i Örebro

DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Dom resultaten raknas bara till Women's rankinglistan och inte till den generella rankingen.


skagget

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 108
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag har tyvärr fått förhinder så jag kan inte komma till SM. Jag är anmäld till funktionärspass. Till vem och hur avanmäler jag mig?


doodle

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 286
    • Visa profil
  • Stad: Halmstad
När får man reda på vilket kvalpass man har?
/Micael MIM Magnusson


Bifrost

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 362
    • Visa profil
  • Stad: Klippan
Jag har tyvärr fått förhinder så jag kan inte komma till SM. Jag är anmäld till funktionärspass. Till vem och hur avanmäler jag mig?

Meddela  info@flippersm.se


« Senast ändrad: oktober 25, 2017, 22:43:47 av Bifrost »


DrDude

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
  • Stad: Örebro
Godkväll!

Från vårt håll är det fullt ös med meckande och planerande. Nu är det inte långt kvar!

Skickar ut en påminnelse till alla som inte betalat att göra det snarast för att säkra sin plats! Anmälningar kommer fortfarande in.

På måndag stänger vi möjligheten att beställa t-shirts och ölsejdel, så passa på att även göra detta! Om du vill ha en ytterligare tröja eller sejdel så maila info@flippersm.se så fixar vi det.

På måndag kommer även kvalgrupperna att publiceras på flippersm.se

/Örebro Pinball


DrDude

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
  • Stad: Örebro
Free Play låter meddela att det kommer vara möjligt att hämta ut betalda order under SM.

/Örebro Pinball


DrDude

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
  • Stad: Örebro
Ytterligare info när ni lägger in order på Free Play som ni önskar hämta ut under SM. Välj "hämtas" som fraktalternativ och skriv "flipper SM" som meddelande vid orderläggningen.

/Örebro Pinball


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Enligt schema är det en timme från det att classics- och dubbelkvalet slutar (kl 20 och 21) till det att bägge slutspelen börjar (kl 21 och 22).
Kommer ni hinna förbereda slutspelsträden på en timme? I EM tog det över två timmar att förbereda ett träd (classics).

Ett förslag är att ni redan nu tar fram ett pappersark med slutspelsträd som backup, och/eller senarelägger starten för  slutspelen. Det är inte ok att som i EM  låta 64+ spelare bara sitta och vänta och vänta utan att veta hur länge. Bättre då att "schemalägga förseningen" redan nu så att spelarna kan göra något vettigt under väntetiden istället, t ex äta middag, vila eller liknande.
« Senast ändrad: oktober 31, 2017, 08:01:11 av MCR »


DrDude

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
  • Stad: Örebro
Kvalpassen på plats!

Hejsan allihopa. Lite uppdateringar från oss:

* Nu har anmälda och betalda personer fått ett kvalpass tilldelat. Gå in och titta på www.flippersm.se för att kontrollera ert pass! Ändringar av dessa kan ske men då kontaktas personen ifråga.

Väldigt många hade valt D passet som primärt och andra tider under lördagen som sekundärt. Tilldelningen av pass har gjorts efter betalningsdatum, dvs om du betalat tidigt har du fått ditt primära pass. Därefter har sortering gjorts på betalning och sekundära pass och som sista sortering har vi försökt få in dig samma dag som önskemålet.

Just nu finns endast A- passet (fredag 16-20) ledigt.

En nyskapad tråd finns på SFS där ni kan försöka hitta någon att byta kvaltider med vid behov.
http://www.svenskaflippersallskapet.com/index.php?topic=24689.0

Örebro Pinball


MAC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 830
    • Visa profil
    • Slapsave Pinball Kristianstad
  • Stad: Kristianstad
Jag och brossan har fått fredagskvällen , men hade första och andrahandsval på lördagen. Inte alls bra.
Vi betalade inte in sent. Har turordningen för sina önskemål om kvalpass i och med hur snabbt man betalade in förmedlats någonstans?
Vad gäller om man inte kan deltaga pga av tilldelad kvaltid gällande erlagd anmälningsavgift?


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Vi gamla rävar brukar alltid ta ett funkispass eller två för att bli garanterade önskad kvaltid, men byten av kvalpass brukar lösa sig.


WOLFBACK

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 397
    • Visa profil
  • Stad: LAHOLM
Har samma problem som MAC .Undrar om man kan klona sig.


MAC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 830
    • Visa profil
    • Slapsave Pinball Kristianstad
  • Stad: Kristianstad
Jag och brossan anmälde oss tidigt till årets SM. Ingenstans står det vad jag kan se någon sista betalningsdag och ingenstans står det att turordning avgörs efter hur betalningar kommit in och inte efter hur anmälningen gjorts!
Men trycket är ju stort i år, så två platser på fredagskvällen ska väl inte  bli svårsålda. Det lär väl bli lättare än att byta sej till en tid på lördagen.


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1442
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Det stod i bekräftelsemailet när man anmälde sig.

Känns som att det gått sämre i år för många att få "rätt" kvalpass, kanske färre som anmält sig till fredagspassen :(


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Snälla deltagare, kom igen nu för helvete. Det finns fortfarande 13 oanmälda funkispass att hoppa på! Har man absolut en snäv tidsplan så tar man ett av dessa från början, och får sitt önskade pass på SM. så är det och så har det varit länge.
Heja SM Örebro!  ;D
Matchstick Pinball


Tags: flipper-sm Örebro