Frispel

sedan 2001

Flipper-SM 2017 i Örebro

DrDude

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
  • Stad: Örebro
Godkväll!
 
Nu har synkat inbetalningar med anmälningarna som kommit in.
 
Andra nyheter:
225 anmälda av ca 300 platser. Sprid ordet till era flipperkompisar att det är dags att anmäla sig nu.

Scandic Grand Hotel har ca 40 reserverade rum kvar och håller dessa i ca 2 veckor till. Så om du inte bokat rum så passa på att göra detta.

T-shirts finns i färgerna svart och vitt, vi har fått några mail att detta inte framgått så tydligt vid anmälan. Så om du anmält dig men missat att beställa t-shirt, skriv till oss här på facebook eller maila oss på info@flippersm.se så fixar vi det

Förtydligande kring vår nya idé "Bring your own machine". Man måste såklart inte sälja sitt spel för att ta med det till oss. Vill ni visa upp det går det såklart bra. Som tack för detta får du som sagt fritt inträde till flipper sm. Skriv till oss här eller maila oss på info@flippersm.se

/Örebro Pinball


DrDude

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
  • Stad: Örebro
Hej Mos!

Hör av dig på info@flippersm.se och beskriv dina frågor eller funderingar så hör vi sedan av oss till dig.

/Örebro Pinball


BMD1994

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 195
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Jag har precis mailat och frågat om mitt IFPA-id som jag inte kunde fylla i.
« Senast ändrad: september 20, 2017, 23:00:13 av BMD1994 »
"I'm gonna need a bath after this."


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
BMD1994: Det kan vara så att du inte har något IFPA-ID. Man får sitt ID första gången som IFPA registrerar en  tävling som man har deltagit i.

Om du redan finns på världsrankinglistan (https://www.ifpapinball.com/)så kan du kolla ditt ID där. Sök upp dig själv (under Players/Search)  och klicka på ditt namn för att komma till din personliga sida.
Inne på din sida så finns id-numret ute till vänster under Player Information (de kallar det Player #)
Jag själv t ex har ID 13.





« Senast ändrad: september 21, 2017, 08:50:25 av MCR »


BMD1994

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 195
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Player #26288 hade jag.
"I'm gonna need a bath after this."


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1443
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Det skall fyllas i automatiskt när du fyller i de andra fälten


Bifrost

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 362
    • Visa profil
  • Stad: Klippan
Ja men det har det inte gjort på ett par stycken inklusive mig. Har för mig att det varit så även de andra gångerna jag anmält mig till SM....


DrDude

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
  • Stad: Örebro
Ta kontakt med info@flippersm.se så kommer du få hjälp med att registrera ditt IFPA-ID.

/Örebro Pinball


DrDude

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
  • Stad: Örebro
God eftermiddag!

Snart bara en månad kvar till Flipper-SM 2017. Lite uppdateringar från oss:
Vi har just nu 286 anmälda, riktigt kul med så stort intresse! Vi har en gräns på 300 personer så om du är anmäld men ej betalat, passa på att göra detta för att säkra din plats. När (eller om) vi går över 300 betalande personer återkommer vi med detaljer kring reservplatser/väntelista.

På flippersm.se finns nu schema för SM helgen. Barry Oursler kommer att göra två pass på fredagen.
Även listan på spel finns nu publicerad. In och kolla och håll tummarna att dina favoriter finns med! (Det kommer tillkomma några ytterligare spel)

/Örebro Pinball


doodle

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 286
    • Visa profil
  • Stad: Halmstad
Såg att Bad Cats är med på spellistan på SM. Sitter där ett specialROM i det eller hur planerar ni det? Man kan ju slumpas (via hjulet) att jacken öppnas. Det är ju en carry over jack på BC och jag har sett utdelade jackpottar på över 20M på ett ondskefullt sys11 spel som Bad Cats. Ska man spela ihop 20M så gäller det att ha ett vasst spel med sig i fickan.
/Micael MIM Magnusson


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Taxi på SM. Yes! Placera det i motionsklassen, B-divisionen så att jag får nöta.
Lyckan är en tänd modelampa.


DrDude

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
  • Stad: Örebro
Bra noterat! Ett misstag av oss att få med tilltänkta spel för free-play på listan för spel i tävlingen. Listan är nu uppdaterad.

/Örebro Pinball


MAC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 831
    • Visa profil
    • Slapsave Pinball Kristianstad
  • Stad: Kristianstad
Om man behöver prylar från free-play, kan man hämta ut dem under SM:et om de finns i lager och är förbetalda?


doodle

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 286
    • Visa profil
  • Stad: Halmstad

agassi1970

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1080
    • Visa profil
  • Stad: Harplinge
Av dom 301 så har vi 10 junisar som inte ska spela main.

Jag räknade till 19 anmälda till U16-klassen. Ska spelsystemet vara samma som förra året i U16?
Stay cool, Daddy-O


Tags: flipper-sm Örebro