Frispel

sedan 2001

Flipper-SM 2017 i Örebro


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
Bara det hade varit anledning att åka till Örebro, men jag jobbar...



dahlman_peter

  • Pinballer
  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 690
  • Pinballer
    • Visa profil
    • Degerforce Pinball
  • Stad: Degerfors


doodle

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 286
    • Visa profil
  • Stad: Halmstad
Riktar mina misstankar mot Roger Sharpie
/Micael MIM Magnusson


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd

DrDude

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
  • Stad: Örebro
På frågan om vilka vi är som håller i SM 2017 så kan vi kortfattat informera att det är vi inom Örebro Pinball som håller i eventet. Klubben grundades våren 2014 av några entusiaster och har sedan dess vuxit till 16 medlemmar. Vi har i klubblokalen, som är i direkt anslutning till Free Play butiken, ca 25 spel.

Jag var själv aktiv spelare från slutet av 80-talet fram till senare delen av 90-talet. Intresset för flipper har alltid funnits och hösten 2013 fick jag äntligen möjlighet att införskaffa mitt första flipper som har följts av ytterligare 11 spel. Jag har rollen som SM-ansvarig och är därmed den som håller ihop planeringen och genomförandet av SM. Till min hjälp har jag de andra medlemmarna i Örebro Pinball som har ansvar för olika delområden i projektet Flipper-SM. Vår målsättning är såklart att kunna genomföra ett fantastiskt Flipper-SM även 2017.


DrDude

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
  • Stad: Örebro
Nedräkningen till anmälan är nu öppnad!
 
På söndag kväll öppnar vi äntligen upp för spelanmälningar till SM i flipper 2017! Fram till dess tänker vi bjuda på nyheter, överraskningar med mera.

BYOM (Bring Your Own Machine)
Vår första nyhet, som dock tidigare nämnts i denna tråd, är att vi i år kommer erbjuda er som vill byta eller sälja spel möjligheten till detta. Spelet tar du med dig till oss och kommer under helgen stå i free play delen. Som tack får du gratis anmälan för Flipper SM. Så passa på att köpa, sälja och byta spel under helgen. Vid intresse så kontakta oss här eller via flippersm.se

Vi hörs imorgon!


DrDude

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
  • Stad: Örebro
Hallå igen.

Bara fyra dagar kvar nu, dags att ansöka om semester från jobbet så du kan komma hit och kämpa för att bli svensk mästare i flipper 2017.
T-shirts kommer i vanlig ordning finnas att beställa när man anmäler sig. Nytt för i år är att man även kan köpa sig ett ölglas/krus att ha sin flipperöl i.

/Örebro Pinball


ddddd

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
  • Stad: Umeå
nån särskild tid registreringen börjar eller ska man hänga på låset vid midnatt?


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås

DrDude

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
  • Stad: Örebro
3 dagar kvar!

Dagens nyhet, vad har Gorgar och Bad Cats gemensamt? JO! Barry Oursler!
Vi har nöjet att presentera pinball legenden Barry Oursler på flipper SM. Barry finns på plats under fredagen. Så passa på att lyssna och ställa frågor till Barry som gjort designen till bland annat Pinbot, Gorgar, Dr Who, Jokerz! och Junk Yard.

/Örebro Pinball


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås

DrDude

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
  • Stad: Örebro
Alien från Heighway pinball är nog årets mest omtalade och efterlängtade spel. Under SM helgen kommer vi ha spelet på plats tillgängligt för alla att spela.

https://www.youtube.com/watch?v=J0SH-9JPqxc

Vi förbereder och fixar med det sista inför öppningen imorgon, hoppas ni är lika taggade som oss! Vi hörs imorgon!

/Örebro Pinball


Tags: flipper-sm Örebro