Frispel

sedan 2001

Flipper-SM 2017 i Örebro

mice

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 236
    • Visa profil
  • Stad: Kungsängen
Yes! 3 kulor på classic, chanserna ökade lavinartat!  ;)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Sorry, så här blev det i Classic:  8)

Kvalspel
Fyra spel per spelare
Två försök per spel
5 kulor

Slutspel
Bäst av tre fram till final


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Perfekt!

Grattis i förskott till stekheta Juusola!  ;)
« Senast ändrad: november 09, 2017, 15:32:36 av fitzroy »
Matchstick Pinball


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
INK som flipper-SMs nyutnämnda språkrör så kanske lite info om sidotävlingarna och vad som förväntas/erbjuds funktionärerna. I all välmening såklart. Finns många frågor i denna tråd som är helt obesvarade.
Matchstick Pinball


menlivet

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
  • Stad: Västerås
Skönt kan jag fortsätta plungedraina 3 å spela två I classic. Istållet för 2 å 1


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag får tyvärr avanmäla Mats Runsten (MCR) och Therese Lundgren(TEZ) i sista stund då vi har blivit riktigt sjuka båda två. :(
Lycka till alla spelare och arrangöreroch hoppas att vi kan följa er via stream iaf!


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Vad kul detta ska bli!

Jag vill gärna på förhand tacka alla som ställer upp och gör att vi kan ha trevliga SM med fler och fler deltagare. Jag vet hur mycket jobb som krävs för att ro ihop stora arrangemang.

Det pågår väldig mycket förberedelser just nu och jag vill bara skicka lite positiv energi innan det drar igång!

Speciellt tack till Palle och Inken som varje år lägger ner väldigt mycket tid och energi oavsett vem som arrangerar.

Vi ses i helgen och lycka till alla som ska spela :-)


mice

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 236
    • Visa profil
  • Stad: Kungsängen

CKR

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
  • www.flippercenter.se
    • Visa profil
  • Stad: Torslanda
Precis vad jag satt och tänkte, P Q.

Underbart att ni roddar till ett SM.
Ska bli fantastiskt skoj.
www.flippercenter.se
flippercenter@gmail.com


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Bra sagt PQ! Nu ska det viftas paddlar i dagarna två  :)
Matchstick Pinball



dahlman_peter

  • Pinballer
  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 690
  • Pinballer
    • Visa profil
    • Degerforce Pinball
  • Stad: Degerfors

Alvar

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 211
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Hur blev det med regelverket?

På SM-hemsidan finns en samling regler på svenska, samt infon att "i fall som inte tas upp här gäller IFPAs regler". Det känns (iaf för mig som domare) onödigt krångligt att först gå igenom de svenska reglerna och sedan gå igenom IFPA:s regler för att där försöka identifiera saker som inte togs upp i de svenska reglerna.

Jag m.fl. har tidigare föreslagit att de svenska reglerna stryks, och att endast IFPAS:s regler används. Kan vi få ett snabbt beslut på detta?


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
En sådan fin tradition som upprepas i novembermörkret, att ställa frågor och/eller kritisera upplägget kring den stora SM-tävlingen blott dagar innan den går av stapeln.
Vi vet alla hur besvärligt det är att läsa tävlingsupplägget mer än en månad före, och hur det skulle kunna utmynna i att det inte blir extra hektiskt för de allra mest inblandade.

Helst ska inläggen skrivas så att de innehåller allt nedan:

  • Uppmärksamma på något konstigt/felaktigt ("Ska det verkligen se ut så här...?")
  • Hänvisa till en tidigare tävling, som du dömer ut som undermålig/katastrofal. ("Som alla minns var XXX tävling i Z-stad ett fiasko")
  • Svara samtidigt på ett tidigare inlägg, gärna tre veckor gammalt eller från en annan tråd eller t o m ett annat forum, så att du förvirrar läsarna ytterligare.
  • Ta gärna upp gammalt groll mellan dig och din fiende, så att läsarna får mycket svårt att skilja på sak och person.
  • Hänvisa också till någon tävling där allt gick rätt till, typ den som du vann, eller en som varit så annorlunda utformad att den svårligen kan jämföras med nuvarande SM.
  • Skriv ditt inlägg efter rejäla mängder sprit och lite sömn, så att du minimerar risken att det drabbas av eftertänksamhet och besinning.

Nåväl, god lycka till alla som kommer att använda tangentbord eller flipperknappar i helgen, och jag ser fram emot utvärderingsdiskussionen efteråt, som jag tror inte kommer att förändra någonting till SM 2018, om nu någon vill ta på sig det.
Lyckan är en tänd modelampa.


ddddd

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
  • Stad: Umeå
är spelen man är lottade nu det som gäller? eller är det nåt test?

blir en helkväll med tutorials och pinball arcade annars


Tags: flipper-sm Örebro