Frispel

sedan 2001

EPC I Sverige?

JimiWolf

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 14
    • Visa profil
  • Stad: Tucson
Hej, Per S. i San Francisco här.  Kan någon bekräfta eller dementera ryktena om Epc i Borås i Oktober? Är sugen på att lira men har inte lyckats hitta information ännu. Hälsar på släkt i Västerås i veckan och ifall någon vet ifall det finns flipper här så skicka gärna ett meddelande i PM. Glad Midsommar!


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Hej!

Ja den info jag har fått och gått ut med till de europeiska landsdirektörerna är att  INK, JG och Mirko (?) håller EM i Borås 20-22/10.
Gossarne får gärna själva ge mer info här!


JimiWolf

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 14
    • Visa profil
  • Stad: Tucson
Tackar för bekräftelsen. Hoppas kunna komma och också få med mig med ett par andra spelare från SF-trakten. Norwegian borde ju ha billigt flyg.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
En engelsman som bokade hotell idag sa att det börjar bli fullt. Såg dock inget annat evenemang som verkar krocka med EPC.


JimiWolf

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 14
    • Visa profil
  • Stad: Tucson
Har INK mer info ang spelplats? Blir det på ett hotell a la SM? Spelform?


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Tyvärr så sket sig Mirkos vision om The Best EPC ever (detta året) pga avhoppad sponsor så jag har fått ta över arrangemanget och kommer att hålla det i min (nya) lokal här i Borås. Som en liten tröst är det i alla fall inte längre än ett par hundra meter till alla hotell. ;-)

Spelform i main blir ungefär som i Italien 2014, alltså grupper med ca 16 spelare där alla möter alla i vanligt matchspel. Classic planeras bli poäng kvar med ett antal försök på ett gäng spel (fyra grupper).


matsholmquist

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 968
    • Visa profil
  • Stad: lindome
Hotell bokat o klart.

Det var faktiskt inte många hotell, som var bokningsbara den helgen. Men priset på Comfort Hotel Jazz indikerade inte att det var någon större efterfrågan. 1.578 för ett dubbelrum i två nätter med frukost och avbokningsbart fram till dagen före ankomst, tycker jag är ett fynd!

När kan man börja anmäla sig? Och eftersom placeringen på rankinglistan inte längre är den allra bästa, hoppas jag, att det är obegränsat antal deltagare?


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Det kanske vore bra om ni närboende lämnar hotellen åt de långväga gästerna. ;-)

Ska "bara" hitta någon som kan göra hemsidan. Själv är jag lite upptagen med lokalrenovering och därefter BPO.

Eftersom min lokal + Laserdome inte är så rymliga som önskat blir det nog ett tak på runt 200 deltagare. Först får varje land chansen att anmäla ett bestämt antal spelare och sedan släpps resten av platserna till högstbjudande. Eller i alla fall enligt först till kvarn-pincipen.  ;D


Peza

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 170
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
Jag har bokat upp alla rum. Men säljer gärna vidare rummen till långväga gäster för dubbla priset!  Glad midsommar!


agassi1970

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1080
    • Visa profil
  • Stad: Harplinge
Behöver jag tävla fre till sö? eller räcker det med att boka en hotellnatt lö - sö?
Stay cool, Daddy-O


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Per: Taskigt!

Men det kan ju vara så att hotellen inte släppt så många rum till bokningssajterna än. Ska ringa runt på måndag och kolla lite rabatter.

Fredag är landskamp samt drop-in för classic, så det räcker med lördag och söndag.


Peza

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 170
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
Ink: inte jag inte. Skulle aldrig göra något så elakt. Räcker med en svit för mig så är jag nöjd hehe


Tags: