Frispel

sedan 2001

Borås Pinball Open 2017 – 22/9-24/9

INK · 274 · 70623

JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1491
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
MCR: Vi har praktiserat detta upplägget på de två senaste LPA Open, dvs dela upp de två slutspelen. Vår tävling är inte i närheten så stor som den här (och därmed kanske inte jämförbart) men vi känner att det har fungerat bra och responsen har upplevts bra från de tävlande.

Edit: Nackdelen i BPOs fall är möjligen att alla som gått vidare i Main inte kan vara med på söndagens extra tävling. 
« Senast ändrad: september 26, 2017, 16:30:13 av JANI »


DIE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 425
    • Visa profil
  • Stad: Sandared
Vilken underbar tråd  ;D Har flipper blivit så seriöst att det klagas över folk som "låter" och att klockan blir efter midnatt det senaste året?  ::)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Mice: Buh, put some ice on it.  :D

MCR/JAN: Jo, det kan nog funka. I alla fall att man klämmer av så mycket det går av t.ex. Classic 10-12 och sedan låter eventuella kvarvarande matcher gå parallellt med Main i den mån det behövs.

JAN: Att kunna spela söndagens tävling är bara en bonus. Det är ändå fler spelare som inte gått vidare än som gått vidare.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Jag hör att DIE minns hur flipper var förr om åren. Kanske med en artistisk kulmen på PMO 2009 där MIC kör en 5(!)-spelarefinal som börjar halv två(?) på natten!  ;D


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1443
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Den var fin PMO, min första final i en större tävling! Jag vet inte när den började men jag har för mig att vi var klara runt kl 5...det kanske var  enhandsfinalen som började 1.30, följt av dubbelfinal och sen mainfinal?

Tack för en bra tävlingshelg också! Finns det nån utmärkelse för biggest loser på sidotävlingarna tar jag gärna emot den, måste ha matat enhands och killswitch med säkert en femhundring.

Angående upplägg tycker jag trösttävling på söndagen låter ypperligt, de bästa som missar cutten kanske inte är så sugna på den men det är ju ändå en hög med folk som har ganska små chanser att avancera i main som säkert gärna spelar en extra tävling med lite enklare motstånd. Tre tävlingar för alla som det var i år är kul under kvalet, alltid går man vidare i nåt i alla fall, men det blir mycket väntan i slutspelet.


FRA

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 225
    • Visa profil
  • Stad: Blekinge
Tack för en ett grymt bra evenemang INK med crew! Spelade som en kratta men det får jag skylla på mig själv!  ;D


mice

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 236
    • Visa profil
  • Stad: Kungsängen
Citera
...det får jag skylla på mig själv!
Du kan säkert hitta något i evenemanget att skylla på också. Leta lite bara.


fridenpaden

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Tack för en trevlig och varm helg.

Jag jobbar i skola och får höra mycket värre saker av elever i årskurs 1 än de ord Mirko avyttrade. Mirko har verkligen tränat på att få ut en hög volym ur den lilla kroppen men det han sa var bara roligt.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Peza

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 170
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
Hur går det med resultatlista och ifpa då? Mirko brukar ju vara jättesnabb på attfå in det. Men så kanske man inte jobbar i Borås?  :o 8) :P


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Här är det killarna på IFPA som du väntar på. ;-)

Och vad det gäller rapportering går det fort som attan om det ligger klart digitalt utan manuellt arbete.


Edenecho

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
  • Stad: Oslo

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Edenecho

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
  • Stad: Oslo
Antok det :)
Har aldri helt skjønt hvordan ifpa oppdateringene egentlig kjøres... burde vært satt til en auto-build en gang hvert døgn egentlig^^


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Edenecho: IFPA (läs: Adam Becker) granskar alla uppladdade resultat och kollar att de ser korrekta ut innan de godkänner dem. Det gör förstås att det tar sin tid. Jag tror inte de rebuildar databasen varje dag heller, men är inte säker.


Tags: