Frispel

sedan 2001

Mars god of war, aktiverar inte warbase.

EKA

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 221
    • Visa profil
  • Stad: Hudiksvall
Som rubriken säger. Spelet aktiverar inte warbase, dvs det går inte att locka kulorna.
Första veckorna när jag spelade så fungerade det som det skulle. Skjut ner en droptargetbank och ena locken tändes, skjut ner en till bank så tänds nästa. In med kulorna i lockarna och upp till realese hålet och multiball startarade.

Men nu händer det ingenting när kexen åker ner, och dom stannar nere tills kulan rinner. Skjuter man in i lockhålet så spottar den bara ut kulan igen.

Vad är det för mackapärgrunka som ska aktiveras när sista kexet har åkt ner? Hur ser den ut och vart sitter den rackaren?




JG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 346
    • Visa profil
  • Stad: Ulricehamn
Händer det ingenting när targets åker ner eller är det så att inget händer när en av dom åker ner?

Kolla droptargets i switchtestet.

Justera sedan switchen.


EKA

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 221
    • Visa profil
  • Stad: Hudiksvall
Bonusen ökar när varje droptarget åker ner, så dom verkar regga som dom ska. Det är när jag tagit ner alla som det inte händer nåt.


EKA

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 221
    • Visa profil
  • Stad: Hudiksvall
jag hade varit slarvig  :-[ , det är en droptarget som inte reggar ::)
Får se om jag kan använda mina mekardemonskills åh få till det.

Har problem med ljudet också, ljudeffekter fungerar sporadiskt.( När warbase fungerade) så satte ljudeffekterna igång när den aktiverades.

Men talet funkar inte alls, bakgrundsljudet likaså.

Vad kan det bero på? Inställning, trasig säkring?


LazerAx

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 95
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Har du testat andra nyckeln?  ;)
På samma tema, har du lossat och satt tillbaka alla kontakter för att utesluta glapp?


EKA

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 221
    • Visa profil
  • Stad: Hudiksvall
Haha, nu glömmer vi det där med nyckeln.

Japp, jag har testat dra ur och sätta i kontakterna.


LazerAx

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 95
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Har du kollat om dip switcharna står i rätt lägen (dvs on/off)? Det bör finnas ett schema att jämföra med i backboxen. Observera att dip-25 ska stå i on fastän det står att den inte används.


Tags: droptarget