Frispel

sedan 2001

HS2 renovering / mer DMD problem :-(

gbak

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Segeltorp
HS2 som jag köpte från Nederländerna kom hem för ett par sagar sedan.
Tyvärr visade sig DMD'n vara i betydligt sämre skick än vad säljaren utlovat.
Skulle bara vara toppraden som var defekt, men om jag kör det inbyggda display test pgm så ser det ut så här:


Är dmd'n helt körd och är "outgassed" eller är det nåt komponent/kabel fel nånstans som går att fixa?

Ska ladda upp lite bilder när jag för tid.
Spelplanen och alla plasterna är riktigt fina men det är skrapigt ljud (spräck ht?), transliten och glas är också ok.
Blekt kabinett som på alla HS2, och så är Superchargern väldigt repig så den behövs nog bytas.
Är den nån som har dekaler/supercharger över?
« Senast ändrad: april 21, 2017, 23:45:19 av gbak »


Panamayellow

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 90
    • Visa profil
  • Stad: Ödeborg
åååå HS2

jag har själv ett HS2 och min supercharger är också lite sliten beställt ny från marco, finns i lager! dock dyr


sven666

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 262
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg

gbak

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Segeltorp
Har fått tag på en beg dmd med en rad som inte lyser, får duga t.v och vem vet med lite tur kanske det går att få fart på den släckta raden.
Hur som helst så under mitt fipplande med dmd och under allt testande så passade dmd driverkortet på att ge upp också, "ram error" och massor med släckta kolumner på dmd'n.

Upprinnelsen var att det var dåliga spännings värden på högvolts delen så jag kollade på lödningarna med lupp och kunde konstatera ett antal dåliga lödpunkter samt en ledningsbana var det avbrott på. Lödningarna värmde jag på med nytt lod och bytte samtidigt kondingarna till nya, brottet på ledningsbanan patchade jag med en tunn ledare. Efter det fick jag rätt högspänning ut till dmd'n och det var i samband med detta som troligen?? ram kretsen (MS6264L 10PC) ballade ur.
Har lämnat bort driverkortet på felsökning, orkar inte ta tag i det just nu.



Tags: display DMD driverkort