Frispel

sedan 2001

Digitalt flipper

MrDTS

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
  • Stad: Skogstorp
Nu är den klar  :)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

tjohejsan

  • Gäst
Vill ha👍👍 vad skulle en sån pjäs gå på?



Drainmaster

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 61
    • Visa profil
  • Stad: Umeå
Jag har själv ingen vpin eller så, så jag har inte testat det men jag såg att nån gjort ett program som gör att man fritt kan ställa in vilken kameravinkel man vill på Pinball Arcade så man kan köra det i en pincab om man vill.

http://pinballarcadefans.com/forumdisplay.php/112-FreeCamera-Mod


Coop

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag är helt ny när det gäller VP och har precis börjat kolla på det för att försöka greppa hur man ska gå tillväga och vad som rekommenderas.

Vad tycker ni är att föredra av riktigt flipper kabinett eller att man skapar eget?
Hur många skärmar/dmd borde man ha? har sett att vissa har upp till totalt 3st.
Vart kan man köpa alla saker som man behöver som knappar och usb-kort för att koppla ihop allt till datorn?

Tack


MrDTS

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
  • Stad: Skogstorp
Hej

Bygga själv en kabinett är att föredra, eftersom skärmarna bestämmer längden av lådan, bredd måste hållas till riktig kabinett om man vill använda riktiga kabinett delar.
Här mitt sista bygge.

MrDTS


johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil
MrDTS :
Vart hittade du spiderman dekalerna ?


MrDTS

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
  • Stad: Skogstorp
De finns på VP forum att hämta hem, sen använder man Photoshop o skalar om det till rätt storlek för din kabinett, sen lämna in för tryckning.


larsson

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 922
    • Visa profil
  • Stad: Motala


dajz

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
  • Stad: Karlskoga
MrDTS vad kör du för skärmar? Jag håller på med mitt bygge som fortfarande är i experimentstadiet men har kommit så långt att jag behöver titta på skärmar. 4k skärm är nog ett krav (om det inte blir för dyrt) och tanken var att köra 40-43" spelplan och 32 backglas. Har tittat på VPforums och div andra ställen men det är lika många förslag som frågor...


MrDTS

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
  • Stad: Skogstorp
Hej

Kör med 40" 4K och Samsung de har bra betraktningsvinklar tycker att en 27" dataskärm räcker för backglass om spelplan är 40" alltså en standard 56 cm kabinett, samt använd en sån här för DMD 
https://www.ebay.com/itm/HDMI-VGA-DVI-Audio-LCD-Controllers-Board-14-9inch-1280x390-LTA149B780F-LCD-panel/261822993363?hash=item3cf5ddd3d3:g:uGIAAOSwndZaYb8D

free-play.se  där hittar du delar.


dajz

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
  • Stad: Karlskoga
Kör du samsung monitor eller en "vanlig" tv, där verkar det vara 50/50 gällande vad som är bäst enligt de stora forumen.


MrDTS

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
  • Stad: Skogstorp

Tags: