Frispel

sedan 2001

Digitalt flipper

Neostar

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 72
    • Visa profil
  • Stad: STHLM
Tänkte höra om någon vet något ställe som säljer virtual pin i sverige ?

En annan fråga också :) Kan man peta in Zen pinball spel i ett virtual pin ?

Tack på förhand
Wrestling is not fake, people is fake.



Easos

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 53
    • Visa profil
  • Stad: ockelbo
Tänkte höra om någon vet något ställe som säljer virtual pin i sverige ?

En annan fråga också :) Kan man peta in Zen pinball spel i ett virtual pin ?

Tack på förhand

Japp man kan "peta" in Zen Studios Pinball FX2 i sin VP kabinett.
Dock lär man fota sitt kabinett bygge och skicka till Zen Studios och visa att inte kabbet står i en "offentlig" miljö där man tjänar pengar på spelet....
när de ser att det står i "hemmamiljö" så får du en kod så du kan få FS alltså  full screen (stående) spelplan.

mvh/
Andy


Neostar

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 72
    • Visa profil
  • Stad: STHLM
Tack för svar. Det virtual pin som länken visade är CRAP, mycket pengar för gammal teknik och lite saker, kan knappt driva zen pinball. Gtx 850 minst ska det va och win 10 m.m

Den maskinen är från 2010 hahaha och kostar som 2017, får beställa från usa så man får riktiga grejer.
« Senast ändrad: mars 18, 2017, 08:59:56 av Neostar »
Wrestling is not fake, people is fake.


Easos

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 53
    • Visa profil
  • Stad: ockelbo
Tack för svar. Det virtual pin som länken visade är CRAP, mycket pengar för gammal teknik och lite saker, kan knappt driva zen pinball. Gtx 850 minst ska det va och win 10 m.m

Den maskinen är från 2010 hahaha och kostar som 2017, får beställa från usa så man får riktiga grejer.

Jo kan kanske bli lite klent med 650... dock kör jag GTX 750 i min kabinett och de funkar utan problem.

Kan hålla med om att de där priset är lite i överkant... för de pengarna kan du bygga två skapliga VP-spel


Neostar

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 72
    • Visa profil
  • Stad: STHLM
Den verkar ju inte ens ha force feedback eller shaker eller nåt för den delen man vill ju gärna känna att man flipprsr annars kan man ju lika bra spela på paddan.
Wrestling is not fake, people is fake.


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
"Man vill ju känna att man flipprar" säger killen som ska bygga VP....


Neostar

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 72
    • Visa profil
  • Stad: STHLM
Med rätt vp så känns det jävligt realistiskt, men köper man skräp som den som länken visade så kan man lika bra spela på ipaden.

Wrestling is not fake, people is fake.


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Ja, annars kan man ju köpa ett flipperspel ;-)

Jag har hört att känslan är jäkligt bra i ett sådant.


Neostar

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 72
    • Visa profil
  • Stad: STHLM
Allt handlar om plats och va chefen hemma säger, självklart är ett riktigt flipper bättre men då jävla myclet krångligare om man inte kan mecka.

Praktiskt med alla bord i ett flipper :)
Wrestling is not fake, people is fake.


MrDTS

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
  • Stad: Skogstorp
Hej

Jag håller på att bygga min andra v-pin.
Mini krav är GTX 970, SSD, i5-7400
Detta då jag använder 4K spelplan.

ps bilden är min gamla spel (såld)

MrDTS


Smyken

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 269
    • Visa profil
  • Stad: Kumla
Hej

Jag håller på att bygga min andra v-pin.
Mini krav är GTX 970, SSD, i5-7400
Detta då jag använder 4K spelplan.

ps bilden är min gamla spel (såld)

MrDTS

Coolt
Är det Future Pinball med BAM på bilden ?


MrDTS

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
  • Stad: Skogstorp
Hej

Stämmer bra det är Future pinball med Bam.
Nu kommer det även banor till Visual pinball i 4K, fler börjar använda 4K skärmar, ser mycket bättre ut, inga fula hackiga kantlinjer på detaljer.
Nya bygget är också standard bredd 56 cm fast nu med 43" spelplan gamla skärmen var 40" även backboxen på nya får 32" (gamla 27") samt special beställd DMD i färg, förra var en 19" dataskärm.

MrDTS


CKR

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
  • www.flippercenter.se
    • Visa profil
  • Stad: Torslanda
Otroligt prydligt, MrDTS. Vilket djup det är i spelplanen. Är det Future Pinballs förtjänst?

Jag tänkte precis dra igång ett virtual pinball-bygge, och har börjat undersöka vad man behöver för hårdvara och mjukvara, så information som du och andra delat med er i denna tråden är strålande.
Jag gillar grafiken i Pinball Arcade i telefonen och provade den med en programvara som kan köra Android i PC (BlueStacks). Jag drog upp upplösningen i BlueStacks på max vad min 32" HP Envy-skärm klarade av: 2560x1440, men ändå kändes det grynigt och tråkigt i kanterna. På mobilen som har 1920x1080 känns grafiken i Pinball Arcade knivskarp. Det är ju dock bara på en 5,2 tum stor skärm, men visst bygger väl Android-mjukvarorna på vektorgrafik, så skärmstorleken borde väl inte spela någon roll, eller är jag ute och cyklar? Eller är det kanske BlueStacks-mjukvaran som ställer till det?

En annan fråga från en nybörjare, vilken skärm skall man använda? Jag har ett Bally/Williams-kabinett (The Shadow) som jag tänkte använda. Det är ganska precis 52 cm invändigt. När du skriver standardbredd 56 cm, är det standard för ett hemmasnickrat kabinett då, eller är det standard widebody?
I en annan tråd rekommenderade någon en slimmad 40" 4k-TV från Swedx, vilken var 504 mm hög, men den verkar tyvärr inte finnas att köpa längre.

Edit: PQ:s information har man förstås inte speciellt mycket nytta av. ;)
« Senast ändrad: april 01, 2017, 00:08:52 av CKR »
www.flippercenter.se
flippercenter@gmail.com


MrDTS

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
  • Stad: Skogstorp
Det finns bara 2 bredder på riktiga flipper spel 56 cm ock 63 cm
Ska man bygga med originaldelar i kabinettet, då är det dessa mått som gäller i BREDD, längden är mer valfritt.
Min Philips tv 43" är 551mm (efter att monterat bort ramen) alltså får jag 4mm på varje sida kvar efter att fräst ner 12 mm MDF sida, det får räcka för att få dit dekalen snyggt, nu pratar vi bara 25 mm ner på sidan som är 4mm resten är 12mm förstås.
Mini kravet är 60 Hz i 4K på HDMI port (tv samt grafikkort), detta kom först med GTX serie 9 grafikkort.
Jag bygger 12 mm MDF där det ska sitta orginal delar så måste jag limma på en 6 mm MDF, för orginal kabinet är 18mm gods.


MrDTS




Tags: