Otroligt prydligt, MrDTS. Vilket djup det är i spelplanen. Är det Future Pinballs förtjänst?
Jag tänkte precis dra igång ett virtual pinball-bygge, och har börjat undersöka vad man behöver för hårdvara och mjukvara, så information som du och andra delat med er i denna tråden är strålande.
Jag gillar grafiken i Pinball Arcade i telefonen och provade den med en programvara som kan köra Android i PC (BlueStacks). Jag drog upp upplösningen i BlueStacks på max vad min 32" HP Envy-skärm klarade av: 2560x1440, men ändå kändes det grynigt och tråkigt i kanterna. På mobilen som har 1920x1080 känns grafiken i Pinball Arcade knivskarp. Det är ju dock bara på en 5,2 tum stor skärm, men visst bygger väl Android-mjukvarorna på vektorgrafik, så skärmstorleken borde väl inte spela någon roll, eller är jag ute och cyklar? Eller är det kanske BlueStacks-mjukvaran som ställer till det?
En annan fråga från en nybörjare, vilken skärm skall man använda? Jag har ett Bally/Williams-kabinett (The Shadow) som jag tänkte använda. Det är ganska precis 52 cm invändigt. När du skriver standardbredd 56 cm, är det standard för ett hemmasnickrat kabinett då, eller är det standard widebody?
I en annan tråd rekommenderade någon en slimmad 40" 4k-TV från Swedx, vilken var 504 mm hög, men den verkar tyvärr inte finnas att köpa längre.
Edit: PQ:s information har man förstås inte speciellt mycket nytta av.