Frispel

sedan 2001

Sterns Home edition-spel "The Pin"

fridenpaden

• Antal inlägg: 220
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Av vad jag har förstått så släppte Stern en Home Edition-version av Spiderman någon gång under 2016, baserat på Vault editions design. Efter lite googlande har jag hittat två till Home Edition-spel: Batman och Transformers. Finns det fler? Varför syns inte dessa spel på Sterns hemsida. Varför finns de inte på ipdb? Okej, de är nerbantade, enklare versioner men kostar ändå 3800 dollar.
Har någon testat spelen? Batmanversionen verkar ändå hyggligt likt BTDK.

INK

• Donator Silver
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
När spelen kom så "kritiserade" jag idén i en tråd på Sterns Facebook-sida där jag tyckte att de var för dyra i förhållande till begagnade full size-spel. Sedan dess har jag varit blockerad av Stern.  ;D

De säljs bara i USA och av vissa återförsäljare, typ varuhus - har jag för mig.
« Senast ändrad: februari 26, 2017, 13:34:07 av INK »

fridenpaden

• Antal inlägg: 220
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Läste i ett forum att Stern kanske kan ha gjort 50 ex av Batman (fast det är nog bara en estimated). Såldes på varuhuset Costco.
Förstår inte heller tanken bakom. Det måste ju ändå ha funnits flera designer bakom spelen. Känns konstigt om Ritchie och Sheats även gjorde Home Edition-versionen av Spiderman.
Stern facebook var före sin tid. De spärrande nejsägare flera år innan Trump.

LazerAx

• Antal inlägg: 95
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
"Our Home Edition games are fantastic. They're great. You can do whatever you want with them, you can even grab them by the coin door. It's true. We have sold millions of them. Millions. It's been verified to be 100% true. Don't listen to the fake media. Look at what happened in Sweden. They started a fake community called SFS and they let people from Boras and some other terrorist countries in, and they have totally lost control. When Sweden sends its people to the US tournaments, they're not sending their best. They're sending people that have lots of problems. They're bringing drugs. We need to build a wall to protect us from Sweden, and I will make SFS pay for it. It's true. I'm extremely rich and popular. I could stand in the middle of the 2017th Pinburgh and shoot somebody, and I  wouldn't loose customers.
I will make pinball great again."
GS - President of the United Stern

ubbla

• Donator Silver
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping

LazerAx

• Antal inlägg: 95
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
"You go ahead and laugh but I'm telling you, my latest game is the best game ever produced. It's true. It's so hot, if it weren't my game I would play with it myself. Honestly, I'd like to play with it anyway, but the stupid administration won't let me touch the red button.
Also, the fake media accuse me of being racist. That is 100% not true. I did even produce a Spiderman Black Edition."

ubbla

• Donator Silver
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping

Tags: