Frispel

sedan 2001

Köpa äldre eller nyare spel?

BMF

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 38
    • Visa profil
  • Stad: -
Funderar på att köpa ett till spel att spela på medan jag renoverar det jag har. Känns som att priserna skenar
just nu på 90-tals spelen medan vissa "äldre" Stern-lir börjar bli billiga. Har sett Big Buck Hunter och även
Monopoly relativt billigt. Medan många lir från -94 och framåt sniffar i nästan samma prisklass och till
och med mer när det gäller mer populära titlar.
Hur är Stern-spelen när det gäller kvalité? Tänkte på deras äldre titlar. Ironman, monopoly, mustan etc.
jämfört mot Williams/bally lir som har snart 25års spelande på sig?


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Nu är väl knappast Iron Man (2010) eller Mustang (2014) direkt gamla titlar. Monopoly (2001) är väl hyfsat nära de sena WMS-spelen.

Men jag tycker nog att Sterns produkter ändå håller ihop ok jmf med WMS. Bara spelkänslan som är lite sämre på de tidiga titlarna (DE/SEGA, och i viss mån Stern 1999-2002).


BMF

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 38
    • Visa profil
  • Stad: -
Såg bara på Sterns sida att ironman låg sist bland alla titlar så jag tog bara förgivet att det var en av deras äldsta.

Med andra ord borde ett stern som är 10år nyare än ett Williams lir inte lida av lika många ålderssjukdommar då
gissar jag.


aerobert

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
  • Stad: gbg
Säg inte det, det är ganska dålig kvalitet på vissa Stern-saker. Ett omhändertaget flipperspel från 90-talet är oftast i bra skick. Det är som med alla slitsaker. Det måste bytas och fixas allt eftersom.
Ifpa ID 63357


BMF

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 38
    • Visa profil
  • Stad: -
Strulet är väl mer att alla som jag tittar på har mycket jag tycker bör fixas när det gäller äldre spel. Ett nyare är ju inte lika solblekt och plaster borde inte vara lika uttorkade och spröda som nyare.
Har också hört att tidiga stern runt -01 hade sämre kvalite, strul med svitchar etc. Fast det kanske är ett ryckte som inte riktigt stämmer?


Tags: