Frispel

sedan 2001

Virtual pinball ökar i popularitet

FrisseFrasse

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Galet snyggt! Imponerad över att du byggde kabben själv med.

Det enda jag känner är att spelytan ser så platt ut, på något sätt funderar jag på om det hade upplevts annorlunda om skärmen var nedsänkt med ett spelplansglas ovanför? Just för att få spelytan på samma nivå som ett "riktigt" flipper. Har aldrig testat ett virtual pinball, men det vore intressant att se hur känslan är i jämförelse.
"Det här är ett av de värsta fallen av snabbt eskalerande flippermissbruk jag har sett." citat LOP


Easos

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 53
    • Visa profil
  • Stad: ockelbo
Galet snyggt! Imponerad över att du byggde kabben själv med.

Det enda jag känner är att spelytan ser så platt ut, på något sätt funderar jag på om det hade upplevts annorlunda om skärmen var nedsänkt med ett spelplansglas ovanför? Just för att få spelytan på samma nivå som ett "riktigt" flipper. Har aldrig testat ett virtual pinball, men det vore intressant att se hur känslan är i jämförelse.

Tackar.... mja själva kabinetten fick jag ju hjälp med av polar´n att fixa ;)

Japp du har rätt.... jag ångrar mig lite att jag inte sänkte ner skärmen en aning i bakkant.. men det kanske blir å bygga en till i framtiden så då blir det att sänka skärmen en aning ! :)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Ser ju inte alls fel ut! Nästan så man blir sugen.  ;)

Men kör du två knappar per sida för att kunna spela alla spel korrekt (WCS, Black Knight, JM, TS etc)? Visst finns det stöd för plunger också? Även om man får placera den lite lägre?


Easos

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 53
    • Visa profil
  • Stad: ockelbo
Ser ju inte alls fel ut! Nästan så man blir sugen.  ;)

Men kör du två knappar per sida för att kunna spela alla spel korrekt (WCS, Black Knight, JM, TS etc)? Visst finns det stöd för plunger också? Även om man får placera den lite lägre?

Ah det är ganska trevligt att lira faktiskt...

Jag ska montera fler knappar så småningom... du menar magnasave knappar antar jag ?
Det finns plungerkit att köpa från http://www.zebsboards.com/ :)


Peter S

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
  • Stad: Sandviken
Här är mitt Virtual Pinballbygge.
Jag är grymt nöjd med resultatet!
Har idag 81 flipperspel i V-flippret.

Det man ska tänka på när man bygger ett V-Pin är att TV'n för spelplanen ska ha så kort responstid som möjligt!
Samt att datorn och grafikkortet är "överdimensionerat".
Spelen som programmeras blir bättre å bättre så det är bra att ha reservkraft i datorn.

Och ist för att bygga in datorn i caben så drog jag ut kablar till datorn ist, då kan jag använda datorn till annat oxo.


Tags: