Frispel

sedan 2001

GrännaBygdens Öppna FredagsFlipp - GBÖFF 3:e Februari 2017

hertig

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 397
    • Visa profil
  • Stad: Gränna
Här kommer lite uppdateringar om fredagsflippen.

Enligt tidigare utskick så skulle man ju ta med sig vad man kunde tänkas behöva och det får man fortfarande göra…..
Men vi kan glädja alla spelare och publik med att det kommer finnas kokt med bröd till en överkommlig slant samt även lite vätska till detta.

Vi kommer dela upp oss i 2 grupper med dubbelmöten på förlottade spel med hjälp av Palles bingosnurra.

Till grund för gruppindelningen kommer IFPA rankingen att ligga, indelningen sker enligt Bergsgatans praxis dvs följande gäller:

Spelare rankade 1,4,5,8,9,12,13,16 bildar gäng 1 medans således 2,3,6,7,10,11,14,15 bildar en annan grupp, förslagsvis gäng 2.

För spelare som ännu inte erhållit någon ranking faller jag åter tillbaka till Palles bingosnurra och helt sonika lottar ut en rankingnuffra.

Till A-slutspel går de tre eller fyra bästa från varje grupp beroende på antal deltagare, övriga spelar B och eventuellt C slutspel.

16 deltagare eller färre = de tre bästa från varje grupp.
17 deltage och uppåt = de fyra bästa från varje grupp.

I slutspelet börjar den spelare som kvalade bäst att välja både spel och spelordning, bäst av 3 i kvart och semi bäst av 5 i finalen. 

Jag hoppas och tror att det ska vara färdigspelat till midnatt men därom tvistar de mer lärda och tvivlarna är många, vi får helt enkelt vänta å se.

Varmt välkomna alla som har anmält sig och fortfarande finns det platser kvar (6 st) om någon mer skulle vara sugen.


..//Henke
« Senast ändrad: februari 02, 2017, 00:12:26 av hertig »


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
För att IFPA inte ska bli sura så har ni inte ett TGP på 100% (29 spelade maskiner) vid 16 spelare eftersom slutspelträdet (Single Elimination) utgår från minsta mötet, även om man har en final på fler spel. Dubbelmöte i två grupper (7x2=14) plus bäst av tre i slutspelet ( 8 ) blir 22 spel. Alltså TGP 88. Så kör bäst av fem hela vägen i slutspelet istället om ni vill ha det maxat (28 spel).  :D
« Senast ändrad: februari 02, 2017, 19:38:55 av INK »


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Såg att du nog räknat på 22 spelare, dvs 28 spel, så det var ju ändå nära de 29 du angett. Jag brukar sätta 0 hours på tiden när det inte är Unlimited Qualifying.


hertig

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 397
    • Visa profil
  • Stad: Gränna
Stort tack för alla tips, perfekt att du som rutinerad anordnare av turneringar delar med dig av din kunskap till mig som är total nybörjare :)

Jag förstår nu att jag räknade galet på antal matcher när jag anmälde, kalkulerade på 20 spelare = 18 matcher plus slutspel på 3 + 3 + 5 = 29 men ser på ditt exempel att jag inte kunde räkna slutspelmatcherna på detta sätt.

Tar åt mig av tipset och får nog tänka om, ifall inte det tillkommer en bunta spelare.

..//Henke

« Senast ändrad: februari 02, 2017, 10:49:23 av hertig »


frekla

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 434
    • Visa profil
  • Stad: SÄVSJÖ
Måste tyvärr avanmäla: TIN, DEN, CAT. Malin ligger i feber och influensa.


hertig

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 397
    • Visa profil
  • Stad: Gränna
Då var premiären avklarad och det finns ett resultat att presentera.

1. Johan Genberg, 378
2. Henrik Johansson, 44033
3. Mats Barkestam, 31087
4. Håkan Andersson, 41067
5. Mirko Lundén, 14525
6. Henrik Hjalmarsson, NEW
7. Rasmus Johansson, 45830
8. Urban Bergh, 13169
9. Christian Svärd, NEW
10. Henrik Axelsson, 45904
11. Christian Fredriksson, 31089
12. Roy Karlsson, NEW
13. Alexander Klarén, NEW

Grattis till Johan och ett xtra tack till er som hjälp till med spel och tävlingsupplägg m.m.

...//Henke


ANX

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping

Tags: