Frispel

sedan 2001

Säljtankar TAF -pris?

Chrillan

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Går lite i säljtankar. Mitt älskade TAF spelas det på regelbundet och är i OK skick med lite lyft under några inserts. Det är en stor pjäs för lägenhet så ev att man ska göra sig sv med det om man får ett rintigt bra pris. Hur mkt skulle det kunna inbringa för ngn som inte egentligen har behov av att sälja?


LazerAx

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 95
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Du har en tråd här från i somras där flera erfarna rävar uttalar sig (observera skillnad Gold vs vanlig), enligt den 27-30, har kanske gått upp någon tusenlapp sedan dess. Jag blev erbjuden ett för 32 nyligen. Sedan finns det naturligtvis alltid outliers. Men kom ihåg att vi i flippercommunityn ser med onda ögon på dem som försöker ta ut överpriser och därmed eldar på spelpris-inflationen  ;)

http://www.svenskaflippersallskapet.com/index.php?topic=22600.msg150578#msg150578


Chrillan

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Tack för länken och uppdateringen! Blir lite att fundera på.

Jag tar med mig communityns syn på pris-eldare (men lagen om utbud och efterfrågan är svår att bortse från som säljare idagsläget).  :D

/Chrillan


Texas

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
  • Stad: Örnsköldsvik
Lägg ut det på blocket för 45K. Här på ssf bli du ba bjuden  35 ;)


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Tillgång och efterfrågan är det som styr spelpriserna och spriserna är konstant på väg uppåt, jag bytte t ex bort ett shoppat SS mot ett Batman, bytespriset låg på 45K för bara 5 år sen så låg högprisspelen från Williams på den nivån, nu ligger många spel där t ex TZ som tidigare låg runt 25K.
När priserna går upp så följer alla med i prisutvecklingen vilket bara eldar på prisutvecklingen ytterligare.
Det är helt enkelt en naturlag inom marknadsekonomin.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: