Frispel

sedan 2001

Flipper-SM 2017

INK · 91 · 25649

JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1491
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
INK:en lånade ut fyra Classicsspel till årets SM. Vi hade säkert kunna låna fler om vi hade behövt.

Som Mirko är inne på och som jag också ser det är reparationer och reservdelar till Classics akilleshälen. Var ingen slump att jag signade upp GTO redan tidig vår och säkerställde att Classics skulle fungera. GTO fick mandat att köpa in de reservdelar som behövdes (som han inte redan hade) och de som inte användes under SM fick han behålla. Han fick givetvis listan på spelen som skulle finnas på plats så han kunde förbereda sig i god tid.

Classicsspelen i årets SM-tävling lånades ut av följande personer

INK 4 st
GTO 6 st
MUH 5 st
LPA 4 st

Några av dessa (LPAs) var tävlingsdugliga reservspel. 16 st ingick i classicskvalet.

För övrigt tycker jag det är en suboptimal lösning att dela upp SM till två tidpunkter. Mycket bättre att köra allt på en gång när folket har samlats.

Edit: Ett av INKs spel användes i split. LPA hade två i tävlingen och två som reserv.
« Senast ändrad: november 23, 2016, 15:20:11 av JANI »


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Jag får nog hålla med Jan-Anders. Även om det vore trevligt att köra ett fullskaligt Classic-SM med längre kval och bäst av fem hela vägen så är det logistiskt onödigt från båda hållen. Jag har inte plats och att flytta spel till ett hotell eller till Sundsvall är lika mycket jobb för mig.  ;)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Angående reparatör så kan mycket avhjälpas med rätt förberedelser och spel. Som tur är finns oftast de kunniga personerna närvarande under SM dessutom.  :)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Ingen annan? Är det verkligen bara Norrlänningarna som är sugna så där direkt efter ytterligare ett lyckat hotell-SM?  :o


ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1081
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
JANI!

Är ni inte intresserade igen, trots allt en hit och har väl aldrig varit så många anmälda till flippersm ? Nu vet ni ju logistik o allt och borde ju vara peace of cake nästa år på samma hotell ;)


JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1491
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
Nja, Flipper-SM blir det nog inte för vår del nästa år. Kör vi något så blir det EM.


bejesus

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 113
    • Visa profil
  • Stad: Lund
"Tyvärr" ska hotel Lundia renoveras och byggas om. Detta kommer att startas upp under den perioden som SM skall hållas.



INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

MAC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 838
    • Visa profil
    • Slapsave Pinball Kristianstad
  • Stad: Kristianstad
Nja, Flipper-SM blir det nog inte för vår del nästa år. Kör vi något så blir det EM.
Hur många spelare/deltagare omfattar ett EM?
Och om det sker på hemma-plan, vilka får då anmäla sej?


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås


LazerAx

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 95
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Bra idé, jag åker gärna till Scandic Borlänge och spelar SM på ett Big Bang Bar...
Och det finns väl många flipper-rävar i Falu-trakten som kan sy ihop ett SM...


JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1491
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
MAC: Rent hypotetiskt skulle man kunna tänka sig att taket låg mellan 320 och 400 deltagare.


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Låt oss snacka om ett SM 2017 i denna tråd. Tids nog kommer en egen tråd om ett eventuellt EM i Sverige.

Ingen idé är för knasig, träd fram alla som kan tänkas ha en utmärkt plan för ett trevligt flipper-SM 2017. Själv anser jag att alla nuvarande divisioner skall få plats. (om än i någon liten twist).
Fick nyfikna frågor från Eskilstuna efter mitt SM. Stockholm är alltid en personlig favorit, som jag inte förstår att inte någon driven 08 tar tag i. Dalarna med Falun/Borlänge har inte bara kunskapen utan även kontakterna samt en sjukt bra speluppsättning i Partik Tenn (Han gillar iofs inte att man misshandlar och sparkar på spelen!). Jönköping, Borås och Lund slickar såren, och bygger ihop något större i framtiden. Göteborg? Sundsvall?....

Speak now or forever hold your peace!

 :)
Matchstick Pinball


Tags: