Frispel

sedan 2001

Fish Tales; en renovering som kommer att gå över styr!

gbak · 209 · 63186

fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Får nog tyvärr hålla med mina vänner ovan... aj aj aj.
Matchstick Pinball


tjohejsan

  • Gäst
Tänkte flika in här, när det endå pratas dekaler.
Jag tycker om när allt renoveras till nyskick så jag sätter ditt nya varnings klistermärken på hela spelen med ;)
Om du med vill så skickar jag en länk till en sida som har de flesta klistermärken.
Köp klistermärkes utskrivnings papper å printa ut dem själv ;)
Sen gör han nya serial nr klistermärken om du skickar dina siffror till honom.

http://www.pinballrebel.com/pinball/cards
« Senast ändrad: december 02, 2016, 20:16:24 av tjohejsan »


MrPar

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 357
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
Om de är barn som kommer lira på spelet så gillar de säkert dekalerna... tycker nog att även om de var snygga så matchar inte färger och figurer resten av spelet tyvärr. Finns ingen röd tråd eller koppling till FT i figurerna mer än vattnet runt om... lite mer koppling så

Däremot hade jag kunnat acceptera snigeln Turbo dekaler i indy 500 för den filmen har en tydligare koppling till spelet...


Fritte

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1073
    • Visa profil
  • Stad: Värnamo

gbak

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Segeltorp
Haha!
Jag misstänkte väl att mina utflippade dekaler skulle skapa lite reaktioner här på forumet!
Får väl överväga vad jag skall ha på insidan kabinettet, nåt kommer det troligen att bli, frågan är bara vad jag skall sätta dit!
Nånstans såg jag att det fanns spegelblanka dekaler eller kanske det var högganspolerad rf?
Nån som testat det eller sett hur det ser ut?

Tjohejsan:
Tack för länken till varningsmärkena, den var bra då bl.a varnings märket som satt på lamp panelen bakom transliten gick sönder när jag försökte ta bort den.
Jag kommer att printa ut några av dessa, då många dekaler/märken är gulnade eller saknas.



gbak

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Segeltorp
Har tvättat skitiga kablar idag och återmonterat första kabelhärvan.
Passade på att kassera alla dåliga sockerbits lagningar och lödde ihop kablarna istället.
Lödde också ihop alla avklippta kablar som låg och drällde lite här och där.

Lucklåset är fixat, hittade en bra ersättning på Biltema.


18150:-


gbak

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Segeltorp
Monterade dit sido-railsen idag, de som följde med spelet var ju skadade och nya kostar ju inte speciellt mycket. Det följde inte med självhäftande tape vilket jag anser alltid borde ingå i kitet.
Nu råkade jag ha en rulle VHB tape hemma så det fixade sig ändå.

Tyvärr så jag väl säga att priset motsvarar väl delvis kvaliteten.
Railsen var omilt behandlade, de hade lite småbulor smårepor och var inte helt raka, inga stora skador, men det stör mig ändå när man köper nytt.
Railsen krockade också med låsplåten för glaset, så jag fick fila av hörnen på dem!



Har gjort en ny dekal för insidan, men jag vet inte om jag vågar ladda upp den med tanke på reaktionerna efter förra försöket........ :-[

18600:-


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby

gbak

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Segeltorp

FrisseFrasse

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Det är kul att följa tråden, personligen skulle jag nog återanvända gubbarna från dekalerna på insidan alternativt bara ha himmel och vatten.
"Det här är ett av de värsta fallen av snabbt eskalerande flippermissbruk jag har sett." citat LOP


gbak

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Segeltorp
Har försökt härmat vatten, siluetten och himlen från kabinett dekalen.
Det är nog rätt så likt, men figurerna kanske jag kan sno från plaster eller möjligen från spelplanen.
Det är inte så dum ide faktiskt, ska kika om det finns nåt lämpligt objekt.
Annars kan man ju precis som du säger bara ha vatten, siluett och himmel.
Kommer nog att ta ett tag innan jag bestämt mig....


schulzan

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 195
    • Visa profil
    • Flipperexperten
  • Stad: Stockholm
Jag gillar dem!
Tror ditt FT kommer bli grymt :)
Who do you think you are, Spiderman?


MrPar

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 357
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
Tycker det börjar bli riktigt bra nu... man ser spelets tema o matchar bättre nu... efter dina små justeringar kommer de bli kanon...


gbak

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Segeltorp
Kollade precis på spelplanen och det är främst orange, gult, blått, vitt och grönt på den, så tror jag har plockat upp kulörerna rätt så bra nu.
Tror att bakgrunden blir riktigt bra.
På spelplanen finns en eskimå som käkar glass, så nog kan jag tycka att mina figurer passar bättre i spelet än eskimån!

Kvällens jobb har gått i äcklighetens tecken!
Först klippte jag bort den snuskvita intagssladden och fixade en ny sladd och ett nytt apparatintag på baksidan av kabinettet. Lackade också upp boxen som startknappen sitter i då den var lätt rostig.


Sedan gav jag mig på låsmekanismen (lockbar) för glaset, den var om möjligt ännu äckligare!
Försökte borsta bort skiten, gick inte, sedan tog jag stålborste och stora borrmaskinen, det slutade med att jag fick våtslipa bort guckan.
Lackade sedan upp alltsammans så nu är det frächt igen!

18700:-
« Senast ändrad: december 05, 2016, 23:01:21 av gbak »