Frispel

sedan 2001

Fish Tales; en renovering som kommer att gå över styr!

gbak · 209 · 63191

kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge

MrPar

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 357
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
Följer med spänning hela projektet... känns än mer spännande än BK. Intressant o höra vad du tycker om dekalerna...


gbak

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Segeltorp
Här är ett par foton på dekalerna.
Jag vet inte hur man ska tolka bilderna men det kan säkern nån tala om.






fredd@n

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 90
    • Visa profil
  • Stad: malmö
Samma tryckare som retrorefurbs.com anlitar.
Fick riktigt dåliga kopior 2 gånger ifrån dem.
Första gången var dem helt suddiga skicka dem i retur, nästa gång  fattades olika detaljer fel färger mm.
Fick tillbaka mina pengar för dekalerna men frakten fick jag stå för själv.
Har hört blandade meningar om honom.
Men själva pappret var riktigt tjockt och bra


tjohejsan

  • Gäst
Jag skickR från pinballpt de är riktikgt bra. Sen har de en ny skrivare sen nåt halvår tillbaka. På hemsidan har de inte stort utbud. Men hör man av sig så har de, de flesta spelen.
Tror jag betalar runt 149€


gbak

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Segeltorp
Då har väl tryckaren börjat köra ett eget race och skippat Retrorefurbs.
Tjänar väl bättre på att sälja till slutkunden direkt istället för att gå via Retrorefurbs.
Säljaren hade 100% nöjda kunder på Ebay, ganska få avslut men alla var ju nöjda iallafall.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås

schulzan

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 195
    • Visa profil
    • Flipperexperten
  • Stad: Stockholm
Hello Gunnar,

Ville bara meddela att jag också är ett fan av dina renoveringstråder, följer den med stort intresse!

Lycka till :-)

//Calle
Who do you think you are, Spiderman?


gbak

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Segeltorp
Har gått lite på tomgång några dagar nu, då det har strulat en del och jag fått göra om målningen av ena kabinettsidan två ggr och fortfarande är det inte bra. Så jag har varit och köpt nya påstrykare idag och skall göra sista strykningen imorgon.

Under tiden har det kommit lite elkomponenter från Kina som jag beställt från AliExpress.
Försöker hålla ner kostnaderna så därför har jag testat lite andra vägar än de mera "normala".
Eftersom jag kommer att byta ut alla elektrolyt kondingarna och likriktarna på FT (och även mitt T2 behöver en uppfrächning och står på tur) så har jag testat och lägga några beställningar.

Jag testade mest för att jag är nyfiken på om det skall funka och hur lång tid skeppningen tar. Kostnaden är ca 25-30% av kostnaden här i väst. Om kvaliteten också är lika låg som priset så har jag inte gjort nån bra affär!

Nästan all frakt är gratis och ingår i komponentpriset, men vid ett tillfälle försökte en säljare av flipper LED's debitera $16 extra för frakten men backade omg när jag påpekade att frakten var gratis.
Mina erfarenheter så här långt är lite blandade, ett paket kom redan efter 5 dagar men LED paketet har varit på vift i drygt tre veckor och jag fick själv fråga säljaren varför ordern inte packades utan bara låg i nåt vänteläge i en vecka utan att nåt hände!

En nackdel är att man måste köpa rel stora antal för att det skall bli ett bra pris.
Har också köpt vanliga LED lampor till hela huset och var de befinner sig just nu är ett mysterium!
Trackingnummer får man omg men det är allt, endast på en av mina fem order har trackingen funkat.
Får rapportera lite mera när alla paketen dykt upp och göra en summering.

Edit: Glömde bilden......
« Senast ändrad: november 25, 2016, 21:54:07 av gbak »


granman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 630
    • Visa profil
    • Umeå PinCade
  • Stad: Umeå
Spännande å se om dom "blinkar" i takt med växelspänningen eller om dom lyser fast. Det är min erfarenhet att dom allra billigaste LEDsen gör. testa o posta i tråden


gbak

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Segeltorp
Det skulle väl vara själva fan också om LED'en inte ska funka då det speciellt står på hemsidan att de är avpassade för både AC/DC och "pinball".
Men jag har också hört att DC led inte funkar med AC, men det blir intressant att se hur det går!
Sökte på kinesiska trackingnr på Postnord idag och enl dem har paketet anlänt till Sverige, så det kanske dyker upp i brevlådan under veckan.

Har fått på sista färgen idag, provade att rolla på färgen den här gången, blev lite apelsinyta men det kommer att gå att våtslipa bort.
Passade också på att rolla "vita" träskivan i backbox (där alla translite LED sitter) eftersom den var äckligt gulbrun.
Och benen rengjordes och polerades upp med stålborste och Autosol, så nu ser de riktigt fräscha ut.
Två av benen är lite lätt krokiga men det syns knappt när de sitter fastskruvade, så de kommer jag inte att göra nåt åt, de är tillräckligt bra!


16000:-
« Senast ändrad: november 26, 2016, 15:42:55 av gbak »


gbak

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Segeltorp
Ok, idag kan jag konstatera att det var ett dåligt belut att rolla på färgen!
Det var typ 10ggr jobbigare att slipa ner "knottrorna" efter rollern, det gick mycket fortare att få det jämt efter att ha målat med påstrykaren.

Vad tycker ni om att sätta dekaler på insidan av kabinettet?
Jag är lite sugen på att göra nåt åt den svarta lite trista insidan.
Är det nån här som har testat dekalerna?
Funderar på att ev fixa egna "dekaler", blir ju lite mer personligt då!
Så här ser en av de dekaler ut som florerar på Ebay o.dyl:


FrisseFrasse

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Fick precis ett sug på dekaler på insidan av mitt med, men det är ju egentligen väldigt onödigt
"Det här är ett av de värsta fallen av snabbt eskalerande flippermissbruk jag har sett." citat LOP