Frispel

sedan 2001

Sämsta spelet

hellberg2

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 37
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Ja fattar inte vf så många klagar på RS en av dom roligare spelen ja kört;-)


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Har nu 3st hatspel RS,TF å CP spelet;-)Flintstones har faktiskt klättrat lite:-DMen just nu är det Champions pub som jag spyr på;-)Usch vad illa jag mår på det spelet:-(Men tur att smaken är som baken ibland:-D


hellberg2

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 37
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
RS har fått över drivet me skit men de e ju som du säger:
Tur att smaken är som baken ibland
« Senast ändrad: april 10, 2006, 04:01:01 av hellberg2 »


hellberg2

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 37
    • Visa profil
  • Stad: lidköping

Marthin

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1037
    • Visa profil
  • Stad: Köpingsvik
Efter att ha spelat Star Wars Episode 1 hos en släkting hela helgen så tycker jag det spelet har fått oförtjänt mycket skit.

Tycker det är riktigt häftigt. Kan bero på att det var ett hemmaspel i nyskick där allt fungerar och är rent och fint. Samt att jag gillar Star Wars:)


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Jag kan bara instämma. Det finns visseligen roligare spel. Men Star Wars Ep1 är ett riktigt trevligt spel.
Själv så har jag ett som troligen har stått på ettoch samma ställe under en lååång tid, då kabben nästan är i nyskick. Sen måste jag förstås byta slingshot-plasterna och neonröret i svärdet samt shoppa spelet. Det är helt klart en keeper.:-D
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Ghostwalker

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
  • Stad: enköping
Äh! Så himla slump baserat tycker jag inte W?D är, rouletten går ju att tacka nej till, och det går faktiskt att sikta på hissen så man träffar dit man ska... ;)


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Ghostwalker:
Visst, det går att välja bort rouletten. Men slumpen finns ju där ändå...helt plötsligt kan spelet börja ösa ut extraboll på extraboll från bumprarna (Nudge Slots). :-)



Måste bara säga att jag helt ändrat uppfattning om WCS, och till viss del om TAF.

WCS är ett riktigt skoj lir, med finfina multibollar.

TAF är ju rätt okej, trots enformigheten och den kassa spelplansdesignen. Inget höjdarlir, men det har en viss charm...i en omgång. :-)


Så tidigare "hatspel" har nu blivit bra eller helt okej spel...undrar om det beror på att man blivit bättre som spelare, eller om det är för att man fått spela på ett ex i bra skick...?
« Senast ändrad: april 11, 2006, 02:59:40 av LDK »


Ghostwalker

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
  • Stad: enköping
LDK: Jo jag märkte att det blev väldans mycket extraboll där ett tag, men det var bara att trimma bumprarna lite så försvann det "Problemet" ;)


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Som tävlingsspel är väl faktiskt WD sådär. Inga extrabollar att hämta & rouletten är inte slumpvis. Däremot kvarstår ju största felet med WD: man ska klara 5 fall och när man gjort det händer...ingenting. Man ska ta massa våningar i hissen och när man tagit alla händer...ingenting. Man ska samla ett gäng equipment för att hitta grejer i sewern (och andra grejer så klart) och när man samlat alla händer...ingenting.

2 feta wizardsmode (minst) för att klara alla fall & ta alla våningar skulle höja spelet grymt mycket...


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Det verkar som de har tappat bort en del då de gjorde mjukvaran till WD. Att inte ha ett slutmål är ju bara konstigt.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Ghostwalker

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
  • Stad: enköping
Njae, så upplever inte jag det, men jag är ju iofs ganska partisk... men utrustningen samlar man ju inte för att få nått konkret på det sättet, dom ger en ju grejjer under själva spelets gång, och när man tagit alla våningar i hissen så skickas man upp till Roof-chase:en, varesej man löst fallet eller ej. Men visst, spelet går bara runt efter sista fallet, det är trist, hade ju kunna bli så mycket mer liksom...

Å helt appropå; Första gången jag provade STTNG, på sergel, så sög det nå helt fruktansvärt, vart man än sköt och hur man än sköt så drainade kulan, bordet lutade nå helt vansinnigt för mycket, det var ingen kul upplevelse, då tyckte jag att det var det sämsta spelet i världen, fast jag ändrade mig sen :)

Å nackskott på den som nämner SWANN:s spel i denna tråd sen om några år? ;)


Swann

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 143
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Ghostwalker: hehe, stort smile! *)




* Som ni alla märker så har jag mycket catch-up to do på flipperfronten, får lägga några timmar om dagen för att komma ifatt med vad som hänt runt omkring... varit en aningen körigt senaste halvåret.


Tags: