Frispel

sedan 2001

Sämsta spelet

DaBj

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
  • Stad: Kallinge
Citera
Hmmm... låter som biljardstället vid Värnhems gamla sjukhus i Malmö. Kan det stämma? Mer nedgånget spel får man leta efter...

Helt korrekt, det är Down Town Biljard Café, brukar titta in där varje gång jag är i Malmö eftersom det ligger 100 m från där min mormor bor =)
(Dock så har en eller ett par småsaker reparerats på spelet, men det är fortfarande den skitigaste spelplan jag någonsin sett)

Och nu märker jag att det börjar lukta flamewar här när LDK inte bara sågar mitt favoritspel (JY), utan även det enda spel jag äger (WCS)! *mutter mummel*
Nåja, smaken är som baken, vissa har shysst, andra har bred...
=)
« Senast ändrad: mars 30, 2004, 04:00:35 av DaBj »


Sami

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 257
    • Visa profil
  • Stad: uppsala
jag säger bara Nba fastbreak,wwf royal rumble och rolling stones+whirlvwind(den nyare) och super mario e väl heller ingen höjdare ioförsig.
diskussion överflödig case closed:-D


Sami

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 257
    • Visa profil
  • Stad: uppsala
äh ja glömde ju sharkeys shootout och simpsons tråk tråk tråk


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Håller helt med om SWE1. Av de vanliga spelen är nog Rollercoaster Tycoon sämst just nu. Fånigt, långsamt, tråkiga regler, segt, segt, segt. Och jag gillar inte att de skriker "Big Bonus" när man får kanske 110 000...

Däremot måste jag försvara både Congo&NBA! Congo har en riktigt bra spelplanslayout och flera vägar att nå höga poäng. NBA är iofs rätt keffigt, men det är inte så illa som alla säger.

Och att skymfa Addams! Då kan man lika gärna slå mig i ansiktet med en handske direkt!
« Senast ändrad: mars 30, 2004, 08:27:16 av MCR »


jompa32

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 25
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Ja, visst är smaken delad. Kan nämna att jag har ett SWE1 som mitt favoritspel. Bredvid SWE1 står ett Junkyard som är jättekul, men SWE1 är det spel som har mest speltid...


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Citera
Och nu märker jag att det börjar lukta flamewar här när LDK inte bara sågar mitt favoritspel (JY), utan även det enda spel jag äger (WCS)! *mutter mummel*
Nåja, smaken är som baken, vissa har shysst, andra har bred...
Jaja. Det är ju faktiskt lite fascinerande att man kan tycka så olika. :-)

Ska väl tillstå att vissa av mina "kandidater" är inlagda för att poängtera att jag inte gillar dom, inte för att spelen bör kategoriseras som "absolut sämst"!

RS, WCS94 och TAF är ju bättre än "sämst"...men dom är fortfarande dåliga! (Och ja Mats...det må vara ett slag i ansiktet, MED handske, men det är ju inte som att det slaget var helt oväntat! Gillar man Addams måste man hålla garden uppe! ;-))


Lars:
Rescue 911 har jag ju bara hört talas om hur dåligt det är! :-D


Sen ska ju Viper Night Driving vara något av ett exceptionellt dåligt spel...har jag hört.


Grandelius

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1514
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag har visserligen inte så mycket att säga i en sådan här tråd, eftersom jag inte har något direkt hatspel. Men jag kan ändå inte hålla tyst när Junk Yard nämns som kandidat...
Jag måste också säga att jag tycker att Who Dunnit kan vara rätt så kul, men till skillnad från de flesta tycker jag inte speciellt mycket om temat. Jag gillar inte heller att de har snott Cluedo-konceptet men gått runt licensavgifterna genom att ta ett annat namn (konstigt egentligen att jag tycker så, för jag gillar egna koncept bättre).
Jag har också noterat en trend på nätet vad gäller Junk Yard. Det verkar som om de som gillar det ofta gillar det ganska fanatiskt (som jag ;-)), medan de som inte gillar det inte gillar det alls. Andra spel (exempelvis AFM och MM) har kanske en mer jämn beundrarskara.
Mighty Leader of the Junk Yard Fanclub


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Om man talar om 70-talsspel så är Recel's "Criterium '75" en utmärkt kandidat. Recel har nån enstaka gång gjort nåt bra, men inte det spelet.

Då det gäller 80-talsspel så tycker jag att Williams "Fire" suger rätt så bra. Det finns inget intressant på spelplanen, mycket trist layout.

Som 90-talsspel så finns det ett spel som jag personligen tycker är så totalt djävla uruselt att jag allvarligt funderar på om de gick på koks när de gjorde det spelet. Naturligtvis så talar jag om "Junkyard". När jag spelade på det på ATEI-mässan i London så kunde jag inte förstå hur fasen de kan släppa ut sådant skräp på marknaden.

Dan
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Archibald

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
  • Stad: Askim
Jag gjorde mig nyligen av med mitt CFBL och skaffade mig ett RFM istället. Något jag inte alls ångrar. CFBL har helt enkelt för trista och obalanserade regler. Du kan i praktiken endast få höga poäng på multi-ball-mode, vilket är så sjukt svårt att man blir rasande. Och spelets enda huvudmål är att samla på sig alla bokstäver till "FILM".

Även musiken är kan vara enormt störande i spelet för att inte tala om de flummigt insamplade rösterna.


Som sagt, spelet har mycket tunna regler och urtrist multi-ball kombinerat med störande ljud. Om det inte vore för att spelet var så snyggt så hade jag troligen inte tänkt tanken att införskaffa det.


Archibald

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
  • Stad: Askim
Övriga spel man bör hålla sig undan;


Flintstones, SW: EP1, Popeye, Striker Extreme, NBA Fast Break, KISS och WWF: Royal Rumble


JonnyRocker

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 22
    • Visa profil
  • Stad: Rimbo
Va ett tag sen jag lirade Bram Stoker´s Dracula, men minnet är fortfarande starkt. Finns inget spel jag hällre slipper lägga tassarna på.


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
archibald,cotbl är ett nostalgiflipper på hög nivå,som du säger så är spelet riktigt snyggt?gillar man nostalgi å rock n roll från 50-talet så kan man spela det hur många ggr som helst utan att tröttna?rock n roll never dies mvh micke


Archibald

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
  • Stad: Askim
Tja Pain!


Heheh.... var ju inte riktigt meningen att klanka ned på spelet du köpta av mig *asg*. Jag kanske tog i lite när jag sa att det tillhörde bland de sämsta. Men när jag en kort period hittade ett RFM så var skillnaden slående tyckte jag. Är man ute efter renodlat och prisvärt flipper så tycker jag att CFTBL är ett fel val, men om man älskar raggarstuket så är spelet något man inte kan vara utan.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Kiss tycker jag tillhör de bättre spelen. Jag tycker faktiskt att det är roligare att spela idag, än när jag spelade på ett, då, nyuppackat exemplar på Bally Scandinavia's kontorsavdelning här i Stockholm. Och då var jag ändå en hardcorefan då det gällde Kiss på den tiden. Hade alla plattorna som fanns då.

Dan
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
archibald,jag är riktigt nöjd med spelet,det funkar perfekt,inget har krånglat så jag spelar på,hör av dej om du börjar tycka illa om tomet,ha ha ha mvh micke ps ditt rekord har ryket för länge sen?ha ha ha


Tags: