Frispel

sedan 2001

Dialed In - Jersey Jack Pinball

JFK

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 411
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Saknades tråd för Jersey Jack Pinball och Pat Lawlors nya spel Dialed In. Ser väl käckt ut  ::)









FrisseFrasse

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Spelet är säkert kul, men temat känns föråldrat innan spelet ens släpps. Det känns inte som om detta tema kommer åldras med värdighet. Detta är min personliga lekmannaåsikt.
"Det här är ett av de värsta fallen av snabbt eskalerande flippermissbruk jag har sett." citat LOP


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Vad är det för tema egentligen?  ???
Tycker det framgår dåligt, men efter att ha sett bilderna gissar jag på "Back to the Future med Delorean utbytt mot en mobiltelefon"::)


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
Hjälp mig lite nu...

Varför skulle temat åldras? Det är väl hittepå? Eller kan någon upplysa mig mer om vad det är.

Osså 'line-art', vad är det nu då...?


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Line-art är lite som favorit serierna Garth och Modesty Blaise i Agent X-9. Fast ännu snyggare  :)
Sen är det vågat att köra på ett eget tema, hoppas det faller fint ur för JJP. Finns nog massvis med pengar och tid att spara på i jämförelse med licens titlarna.
Matchstick Pinball


JFK

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 411
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Vad är det för tema egentligen?  ???
Tycker det framgår dåligt, men efter att ha sett bilderna gissar jag på "Back to the Future med Delorean utbytt mot en mobiltelefon"::)

Katastroftema á la Whirlwind / Earthshaker.. Crazy Bob (För den som inte är insatt dyker Crazy Bob upp i flera titlar från Williams / Bally) kränger mobiltelefoner och får av misstag prototypen av en supertelefon i den senaste försändelsen från Dialed In Electronics (DIE). Snubben som syns med mobilen i handen på sidan av kabinttet köper telefonen, blixten slår ner i telefonen när han lämnar Crazy Bob's, och sen bryter helvetet ut.. typ.

Serien som delades ut under releasen på Pinball Expo är väl det ända som finns att gå på just nu och är rätt svårtolkad, men det blir nog bra ändå.
Jack går för övrigt ut med ny info via twitch på lördag.. Kanske får vi en bättre förklaring av temat? Kanske sänker han de hutlösa priserna och blir ett ännu större hot mot Stern? Vi får se..


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Att ha en licens eller inte går oftast jämt ut när det gäller pengarna. Kostnaden för licensen sparar man snabbt in på utvecklingen av ljud, grafik och annat som ingår när man "köper" en film. Gary sa en gång att det blir licenser mer för att de inte har råd att misslyckas med en satsning.


Mattimarang

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 56
    • Visa profil
  • Stad: Östersund
Tycker inte att det är något fel på temat. Ser ut att vara ett riktigt roligt spel dessutom



INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Izzelius

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 264
    • Visa profil
  • Stad: Huskvarna
Känns ganska opraktiskt om man skulle behöva lägga in en hjälpande knuff.  ::)


FrisseFrasse

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag ser dock en cool grej med den tekniken

Du har möjlighet att koppla upp ditt spel på nätet med en webcam och kan ta betalt för att folk skall få spela ditt spel. Nu kanske ni tycker jag är komplett dum i huvudet och tänker då kan man lika gärna spela virtual pinball, men vill minnas att det var två killar som var med i programmet draknästet som hade som affärsidé att låta folk hyra in sig i radiostyrda stridsvagnar online, dom fick mest pengar i programmet av alla som sålde sina affärsidéer.
"Det här är ett av de värsta fallen av snabbt eskalerande flippermissbruk jag har sett." citat LOP


doodle

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 286
    • Visa profil
  • Stad: Halmstad
För mig känns det som en omöjlig uppgift.  The Hobbit skakade om "fräschören"  i flipper design världen.  Visst har TH haft sin beskärda del av ups and downs,  men som spel nr 2 från JJP är det ju grymt läckert.  Känns fräscht,  spelar skönt (lite som ett classic)  många modes,  känns som genomtänkta regler och det är både skitsnyggt och kul.  Det är svårt (oavsett tema) att följa upp en sådan succé.  Tror därför att Pat Lawlor blev kontrakterad för sitt renommé att göra uppföljaren.  På det jag sett av spelet (tuben) verkar det vara ett typiskt Lawlor spel,  med en del kul grepp.  Men som FrisseFrasse säger så känns temat dated (90-tals nostalgi i ny kostym som bäst ) redan innan spelet är släppt.  Själv skulle jag (om plånboken var fet nog)  köpa ett TH LE 12 gånger av 10 före ett DI LE.  TH har känslan av att bli ett av de där "ikoniska"  spelen framöver.  Men det är ju  bara min reflektion....   
/Micael MIM Magnusson


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö

Tags: