Frispel

sedan 2001

Borås Pinball Classic Open 2017 (10/3-12/3)

INK · 336 · 87310

MrPar

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 357
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
Kan du inte ta bild på hela papperet så vi nybörjare kan läsa på va man i teorin ska göra 😁👍


Peron

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Complete Acrobats
"Shoot the left ramp three..." ?!?!

Ojdå, jag trodde Acrobaterna befann sig i höger ramp/loop men jag kan ju å andra sidan ha blivit gaggig så här på ålderns höst.  :D
I´ll be back!


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Man kan ju också få akrobaterna i lockrampen på "Spot Marvel" (som man tänder på squashbollen till vänster)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Höger, vänster, whatever. Jag är mest glad att jag kunde Side Show tre utantill.  ;D

Jag ändrade även Complete Help till Start Help på The Flintstones efter speltestande i går.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Fathom = 55.000 hålls inte i minnet.
Centaur = All bonus hålls i minnet + 1-2-3-4-targets som är tagna i ordning (1-3) hålls i minnet.
Harlem = 20.000-30.000-40.000 hålls inte i minnet.

Det är förändringarna som kunde göras. Resten är som vanlig.  ;)
« Senast ändrad: mars 10, 2017, 03:55:03 av INK »


Lepa

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 62
    • Visa profil
  • Stad: Lindome

Jesus

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Proffsen kommer idag. Kikar lite på spelen. Tar två öl. Kikar lite till. Sedan drar de av alla sina Classic-försök. Går hem i tid. Sover gott. Kikar in vid 10 i morgon och börjar med att kika lite på Quickie-spelen. Tar två öl. Kikar lite till. Sedan drar de av hälften av sina försök. Suger lite på sina resultat. Tar två öl till och börjar ragga Musketörer att duellera mot. När de spelat mot alla de hittar så kanske de tar en pizza. Annars två öl till. Avslutar med resten av Quickie-försöken och precis när de ska ta två öl till så hittar de övriga Musketörerna dem och kör de sista matcherna. Klockan är nu strax innan 18.

Amatörerna stressar in vid 14 på lördag och försöker klämma in Classic och Musketören innan slutspelet börjar och tack vare att de inte kvalar vidare i någon av de två tävlingarna på grund av detta så har de tid att kvala Quickien på söndag förmiddag!

Räkna med 12 omgångar Classic med enstaka köer på lördag, 10 omgångar Quickie samt ca 12 man-mot-man-matcher där du ska hitta lediga motståndare under kvällen. Spelar du bra i Classic kommer du inte hinna kvala Quickien på söndag.


DuNegro

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 57
    • Visa profil
  • Stad: Oxelösund

Jesus

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Tack för det utförliga svaret INK! Kommer kl 14 på lördag då.


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Inte för att jag själv har Amazing Spiderman i min line-up, men varför ta bort skicklighetsmomentet att kunna Shatza det?
Det är ju inte som på Skateball där man bara buffar till bollen lite med samma flipper och maxar bonus, utan att Shatza är ju trots allt skill.
Eller?


Edenecho

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
  • Stad: Oslo

MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag skulle nog säga att det är ett fåtal som alleypassar medan det stora flertalet skjuter lite här och var på spelplanen.

Men i samma anda kan det i så fall vara en god idé att stänga av t ex bonus X på Lost World, koppen på Black Jack, spinnern på Eight ball, kexen på Evel Knievel etc.
Så måste man skjuta över hela spelplanen (istället för att skjuta där man ska) :-)


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Jävlar vad förbannad han är, MCR! märks att han blir mer och mer lik Sievert Öholm för varje dag som går (innan han dog alltså!). Eller är det dom annalkande slutspels-nerverna som redan nu har fått luft under vingarna? Hur som helst så jag tycker sjätzsande är både larvigt och mesigt på samma gång. Bra gjort INK.
Matchstick Pinball


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Ja nu är jag topp tunnor rasande, Här ska skrivas insändare och ringas klagomurar!
Närå, mest lite förbryllad faktiskt. :-)


Tags: