Frispel

sedan 2001

Borås Pinball Classic Open 2017 (10/3-12/3)

INK · 336 · 87259

Edenecho

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
  • Stad: Oslo
Har funderat på det. Troligt blir det så att om en spelare inte spelat alla sina matcher så stryker vi honom från gruppen. Jag får räkna lite på vad som påverkar resultatet minst.

Et stort no-no hvis dette gjøres at spillere som vil spille mot alle men ikke får d siden noen gir faen, strykes ufrivillig.

Tror at oppsatte tider er bedre da, samt sette opp ark med oversikt over alle man møter i en slags rekkefølge så man raskt kan vite hvem man spiller mot hver "runde". Om noen ikke dukker opp vinner mostander på walkover.

Men uansett, at noen ikke møter opp/gidder spille alle kampene bør ikke gå negativt utover de som vil spille alle☺


Edenecho

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
  • Stad: Oslo
Jag är lite inne på Mats förslag att styra upp tiden. Ex Grupp A+B 10-13, grupp C+D 13-16, grupp E+D 16-19 (lite beroende på hur många grupper). Nackdelen är att fredagen blir helt outnyttjad.

Folk som "försvinner" från tävlingen blir ett delikat och aktuellt problem att hantera. WO och gratispoäng blir snett men det blir även att stryka en person. Mistänker en viss besvikelse hos de som kanske vunnit över Mats och han surnar till och drar  ;)

Man kunne jo evt hatt oppsatte tider på lørdag, men at på fredagen så er det åpent for alle å finne motstander og spille allerede da.


Bifrost

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 362
    • Visa profil
  • Stad: Klippan

Edenecho

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
  • Stad: Oslo
Fasta kvaltider verkar bättre på i denna spelform!

Det gjøres slik i DPM (dutch pinball masters) og det funker veldig bra, dog skal det sies at det er main. Men her må man bare være flink til å kvalle i main og quickie gjerne på fredag og utenom musketeer-tiden på lørdag så burde det gå bra.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Man kan ju ha ett uppsamlingsheat, typ så, där man ska se till att hinna med matcher som inte blivit spelade under dagen?


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Vet inte om alla per automatik är anmälda även till Musketören eller om anmälan sker på plats, men i så fall avanmäler jag mig och TEZ från den.
 (Vi nöjer oss med main och quickie).


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Automatik så det är bra om ni som inte vill köra alla tre tävlingarna piper till. Nu slipper dock de som hade tänkte vinna över dig bli besvikna!  ;)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

LazerAx

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 95
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm


EKA

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 221
    • Visa profil
  • Stad: Hudiksvall

kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
Jag skulle bli oerhört glad om jag fick hamna i grupp 1 eller 2. Kan ha transportproblem på söndag förmiddag...


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
110 anmälda. Då lutar det åt åtta grupper i Musketören. Ca 14 spelare per grupp – 13 matcher. Slutspel på lördagskvällen.


Tags: