Frispel

sedan 2001

over the top

ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Nog för att spelet verkade vara i gott skick, men ibland undrar man om folk har koll, eller är det jag som inte har det? Det skall till några tusen till i avgiftar också.

https://auctionet.com/sv/471667-flipperspel-snow-derby-usa-1970-80-tal
Play a real game, play pinball


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Spelplanen är ju i mycket fint skick (tänker då mest på screentrycket) men sen saknas det en spinner på spelplanen och ett bumperlock är fel.
Hela spelet är i utmärkt skick, det är bara lite slitage nedanför upkickerhålen högst upp på spelplanen.
Hade slitaget inte funnits och rätt bumperlock samt spinner varit på plats så hade jag nog tyckt att kriset var ok. med defekterna så skulle jag nog säja att 12000-12500 är ett mer lämpligt pris.

Titta på bilden på bara fronten. Förutom den lilla sprickan i övre högra hörnet, så ser ju ut spelet att vara fabriksnytt ur kartongen.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


matsholmquist

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 968
    • Visa profil
  • Stad: lindome
Av vad jag hört, så har det på kontinenten blivit populärt att ha ett snyggt, gammalt flipperspel som möbel på kontoret eller i hemmet (precis som man förr skulle ha ett piano eller en flygel). Dessa köpare, som inte bryr sig om huruvida spelet är roligt eller ej, var dessutom, av vad jag förstod, beredda att betala ännu mer än i det här fallet.
Så har man ett gammalt spel i riktigt bra skick, kanske man inte bör slumpa bort det.
Skall se om jag kan hitta länkarna till säljarnas hemsidor.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås

matsholmquist

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 968
    • Visa profil
  • Stad: lindome
Även jag tycker kabbet verkar ommålat, men jag vågar inte svära på det.

Hemsidan jag nämnde i ett tidigare inlägg är i alla fall www.pinballcreative.co.uk. Där kan man snacka om priser!

En annan sida med fantastiska priser är www.pauls50s.de. Jag köpte ett rep.objekt Bally Eight Ball deluxe i mycket fint skick av honom förra året för 15.000 inkl. frakt. Nu har han ett helrenoverat ex till salu för knappt 50.000, tror jag det var. Där får man en fingervisning om vad en helrenovering kan anses vara värd.

Men: vi pratar här om priser i London och i Tyskland.


ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
Då kan jag tillägga att pauls renoveringar kan kanske vara bra men inte dom 2 exemplaren jag sett....mycket nytt men resten var ju inte mycket att ta betalt av. Men inget han hymlar om heller... han säljer typ till någon med pengar som vill ha ett flipperspel igår typ....ingen ferrarirenovering men kanske en hyfsad opel 😜
« Senast ändrad: februari 25, 2017, 22:12:25 av ubbla »


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
jag har köpt några renoveringsobj. från Paul-50's de priserna var okey, men det här var minst 10 år sen. kort efter mina köp så var jag på honom om ett Hercules som han hade, men det var ett objekt för många slantar ( minns inte hur mycket).
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: