Frispel

sedan 2001

Priser på flipperspel

Joppejönköping

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
Hej
Har varit inne ett tag och kollat runt och läst på inför mitt första inköp av ett flipper, och lärt/förstått hur det fungerar med reservdelar o d.
När man kollar på prisbilden så verkar det som att priserna stiger på lite äldre spel (-90 tal), har spelen ökat i värde över tid eller är det en allt större efterfrågan på spelen som gör detta?
Hade tänkt mig 10-15´för ett spel men får nog justera upp det lite, vad kan vara bra spel att äga som förstaspel?
Är blocket det enda stora stället där det säljs spel eller finns det en "inre marknad" tex på det här forumet?

Väntar med förtjusning på att ha ett spel i källaren :-)


Peza

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 170
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
Välkommen! Kul med fler ifrån Jönköping!

Blocket är bra men kommer det ut ett spel med bra pris så får man vara väldigt snabb annars säljs det direkt till någon annan.

Här på forumet känner jag att man gör ett säkrare köp då personen ifråga förmodligen har lite koll på sitt spel! :)

Jag är själv ny inom den här sporten och har märkt att priserna har ökat markant senaste året/åren. Köp ett spel som du tycker verkar roligt och har ett tema du gillar!

Lycka till


MrPar

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 357
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
Eller så gör du det mest rätta och åker till Borås och prövar va du gillar...

Åker minst 2 bilar från jkpg den 3/9 om du är sugen...


Joppejönköping

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
Hade jag inte varit upptagen den lördagen så hade jag nog hängt på till Borås, hade varit kul


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås

tjohejsan

  • Gäst
Ink - har du öppet vissa tider/dagar? Eller hur gör du med din lokal?


Izzelius

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 264
    • Visa profil
  • Stad: Huskvarna
INK: Haha JD tror jag på först när jag ser det.  ;D


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Jag har en mailinglista man kan vara med på. Plus att man kan boka tider förstås.

JD ska ifs även shoppas, fixas bolltrågskort till samt driverkortet (vad jag vet), men det ska man väl hinna med – jobbar ju bara 125% nu för tiden.  ;D


frekla

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 434
    • Visa profil
  • Stad: SÄVSJÖ
Annars går det bra att vara med på Septembers Månadstävling som är den 17/9. Denna gången går tävlingen i Jönköping. Där finns flera trevliga spel att testa.


Joppejönköping

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
Är upptagen bägge helgerna tyvärr men hänger gärna på vid senare tillfälle.... :-)


Tags: