Frispel

sedan 2001

Utländska marknader (gammalt tema :-)

Manta

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Hej !
Jag kikade på en gammal intressant tråd här på SFS där bl.a COCS och M.S kommit med bra synpunkter och erfarenheter om vad som ibland kan vara att vänta när man köper flipperspel från olika delar av europa- alltså ifråga om skick.

Gammal tråd:
http://www.svenskaflippersallskapet.com/index.php?topic=15771.0

Jag har, och använder här gärna s.k. fördomar, kommit fram till att det är en ganska vanlig uppfattning att spel från ex. Spanien och Italien inte sällan har hanterats hårt och stått kvar i utställning mycket länge med sparsamma underhållsinsatser från utställaren. Riskerna här tycks vara rätt så stora- vilket dock kanske uppvägs av lägre priser.

Får jag i anslutning till dessa iakttagelser fråga er, finns det någon som har köperfarenheter via ebay eller liknande från områden som Holland, Österrike, Ungern osv ?

Går det att säga något generellt om utbudet och förväntningarna på dessa beg.marknader ?
Min erfarenhet från tyska privatsäljare är att dom ibland är några tusenlappar billigare än rådande-blocket priser, men istället också har en ganska förskönande inställning och beskrivning av bruks- resp. samlarskick. Har jag fått detta om bakfoten – eller ligger det något i påståendet ?

Ber redan om överseende på förhand, eftersom många av er proffs tar sig för pannan och säger ”inte nu igen”……om dessa halvdiffusa frågeställningar. :-)




Tags: