Frispel

sedan 2001

Mary Shelley´s Frankenstein Sega 1995

Ibashyougood

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Hej, vid föråds röjning hos en familjemedlem hittade jag ett flipperspel som jag skulle vilja veta lite mer om, Det är ett Sega Mary Shelley´s Frankenstein från 1995 om markeringarna på baksidan stämmer. Det är inget jag personligen har plats för och sambon skulle nog inte tillåta mig ha detta i lägenheten. Verkar vara i hyfsat bra skick sett till grafiken, detaljerna men skavanker finns det. Är det något som är värt något, skall man få det renoverat innan och vad avgör värdet på en sånhär pjäs, ben och bultar fanns med.
All info är välkommet :-)

Mvh
Richard


tjohejsan

  • Gäst
Härligt förådsfynd :D
Det bästa vore om du startade upp den å ser att den går igång till att börja med. Start knappen hittar du under spelet.
Att det finns skav på utsidan spelar mindre roll :)
Är spelplanen i bra skick och inget större som är fel på det.
Så ligger nog ett värde runt 20 000 kr
Förutsatt att den går igång och att den fungerar. Rätta mig om jag har fel ni andra hör inne.


doodle

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 286
    • Visa profil
  • Stad: Halmstad
Det är klart att det är värt något, men hur mycket beror på så många faktorer. Utan bilder, utan vetskap om det fungerar, utan vetskap om var "skavankerna" sitter och vilken typ av "skavanker" det handlar om är det omöjligt att ge en bra uppskattning. Som dagens prisbild på flipper är så är min uppfattning att den som vill köpa ett Frankenstein får betala någon stans mellan ett par tusenlappar för "ett nästan komplett men inte fungerande" till runt 20000 för ett fungerande i fint skick. Slutgiltigt är det ju ändå den som för stunden vill ha ett Frankenstein mest som också betalar bäst. Så "värdet" vet man inte egentligen förr än man har sålt.
Lycka till med ditt projekt.
/Micael MIM Magnusson


menlivet

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
  • Stad: Västerås
jupp runt 20 000 , stora akilleshälen e den extra stora displayen. finns numera iförsäg bra ersättare men ja


Tags: