Frispel

sedan 2001

The Hobbit - Något i Sverige ?

Neostar

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 72
    • Visa profil
  • Stad: STHLM
Tänkte höra om det är någon i sverige som har The hobbit och vill dela med sig av lite foton och intryck. Är så himla fruktansvärt sugen på flippret.

Wrestling is not fake, people is fake.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Det är ett grymt snyggt spel och skönt att spela på.
Jersey Jack hade det med till AEG-mässan i london i januari förra året. Det var troligen ett prototypspel, då de inte hade börjat tillverka det än (nu har de beställda spelen börjat skeppas ut).
Det är ett spel som jag skulle köpa nib om jag vade råd.
Jersey Jack var tyvärr inte på mässan i år.
Kag har för mig att det är åtminstone ett par svenska beställningar på Hobbit. Men med tanke på hur lång tid det tog för WOZ att komma ut till kunder så tar det kanske lite tid till innan de första är i Sverige.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Håller med om att Hobbit var riktigt häftigt, snyggt och kul att spela på. Hela svenska delegationen spelade hårt på LE varianten under German Open.
Helt klart ett kvalitets spel.  :)
Matchstick Pinball


Tyson

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
  • Stad: Norrköping
Jag beställde & betalade (halva kostnaden) för ett LE i mitten av 2014, jag väntar fortfarande... Men rykten säger att dom börjat skicka ut de första spelen nu?


Neostar

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 72
    • Visa profil
  • Stad: STHLM
Jadu du har bra tålamod, själv hade ja gett upp för länge sen. Fast är fruktansvärt sugen på ett och på big lebowski flippret.
Wrestling is not fake, people is fake.


Gameroom.se

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Till Alvesta (privatperson) har det levererats ett Hobbit LE och ett MM Stainless för några veckor sedan!
Arne Guldström
www.gameroom.se
www.spelskroten.se
arne@gameroom.se
Tel.031-293400


Neostar

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 72
    • Visa profil
  • Stad: STHLM
Är grymt sugen på att köpa ett, men har hört att de knasar massa ?
Wrestling is not fake, people is fake.


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Är du orolig för att flipper knasar massa? byt hobby omgående!  :)
Matchstick Pinball


Neostar

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 72
    • Visa profil
  • Stad: STHLM
Hahaha! Å faaan är det så jävla illa  :'( ?

Älskar verkligen flipper och har köpte ett stern wwe le men är galet sugen på The hobbit.
Wrestling is not fake, people is fake.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Äsch, han menar bara att man måste kunna löda lite och dra åt en skruv eller två lite då och då.  ;)

Då inväntar vi IFKs kommentar angående WWE LE!  :D


Neostar

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 72
    • Visa profil
  • Stad: STHLM
Ok. Inge duktig på meck, men man kan väl alltid flirta med folk här som kan sträcka ut en hjälpande hand  :)

Är det något fel på wrestlemania le ? Den nya koden 1.35 har gjort spelet perfekt. Det är ett helt nytt spel nu  :)

Wrestling is not fake, people is fake.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Jag håller helt med dig. Flera inbitna spelare som ändrat uppfattning om spelet nu. Jag har ju ett Pro själv så...  :D


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Om man nu ska tro JJP så skall bl a ett exemplar av Hobbit tillverkas den här veckan som skall skeppas så att det är i Stockholm i slutet av juli. Kanske åker det flygplan och landar tidigare, visar sig.
Om detta händer så kommer det i augusti finnas tillgängligt för allmänheten att spela. Ev också på stpbs månadstävling den 6/8.
Men som sagt, man vet aldrig med JJP. Kan bli i november också... Eller nästa år...

Och ja, de här spelen kräver mek. WoZ har t ex fått byta flera kort, bl a PSU-kortet som började brinna. Har man tummen i röven eller kanske mitt i handen ska man inte ha flipperspel. Speciellt som flippermekare i Sthlm är väldigt svårflirtade ;)


Neostar

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 72
    • Visa profil
  • Stad: STHLM
Va tråkigt att höra, får hoppas mitt wrestlemania le inte går sönder för då är ja rökt då ?  :'(

Är hurusom jävlligt sugen på ett The hobbit, men pajar de om man har ett för hemmabruk å spelar i bland bara ? Förstår om de står på hela jävla dagarna att de brinner kretskort och saker går sönder, meme för en enmans smekning brakar de också ?
Wrestling is not fake, people is fake.


Tags: