Frispel

sedan 2001

The Hobbit - Något i Sverige ?

LoD

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 123
    • Visa profil
  • Stad: Borlänge
Har oxå beställt ett Hobbit LE.
Beställde 27/11-2012, alltså dag 2 efter utannonseringen av spelet.
Gjorde slutbetalning av det den 20/10-2014 .
Blev lovad i april att jag skulle få spelet i början av Maj.
I Maj blev spelet uppskjutet till början av Juni.
I Juni blev det uppskjutet till början av Juli .
Så nu får vi snart se om det kommer eller blir uppskjutet till början av Augusti. Förmodligen det senare.
Massor av amerikaner har fått sina spel även Australien och några i Europa har fått sina, så jag är nog en helt värdelös kund hos Jersey Jack.. :(
Men det är iallafall sista pre-order spelet jag köper..kan ha roligare för pengarna än att låsa upp dom i fyra år.

Jag är inte bitter jag int... /Olav


Neostar

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 72
    • Visa profil
  • Stad: STHLM
Låter inte speciellt roligt att behöva vänta så länge på att få sitt flipper.

Det jag behöver veta är om det inte pajar om man bara har det hemma å spelar ibland. Förstår att spelen brakar då de står på hela dagarna i spelhallarna, men jag kommer ju bara slå på det ibland och spela lite sen stänga av det.
Wrestling is not fake, people is fake.


MAC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 831
    • Visa profil
    • Slapsave Pinball Kristianstad
  • Stad: Kristianstad
Klart det inte pajjar när det är nytt och om du aldrig slår på det  ;)

Jämför med en bil, allt kräver service och underhåll beroende på hur mycket det används. Nya grejjor har större sanolikhet att hålla längre än de som är 20 - 30 år gamla!  :D


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Att våra spel går sönder beror nog helt riktigt på att de faktiskt spelas på.
Vi ställer alternativt hyr ut spelen och låser inte in dem i en privat lokal där det spelas nån enstaka gång. Dvs som de är tänkta att användas.

Min misstanke är att dagens spel, iaf JJP-spelen och Sterns Premium/LE är tänkta att stå hemma hos nån för att mest tittas på. På vårt Game of Thrones LE har flera kort gett upp, dessvärre inget man kan reparera själv (ännu, får lära mig löda ytmonterat tror jag).

Så möjligen håller de ihop något bättre i hemmiljö.
Jag skulle själv aldrig lägga 90k privat på en mekanisk leksak som jag leker med nån gång ibland. Men det är ju högst subjektivt.


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Och ja, de här spelen kräver mek. WoZ har t ex fått byta flera kort, bl a PSU-kortet som började brinna. Har man tummen i röven eller kanske mitt i handen ska man inte ha flipperspel. Speciellt som flippermekare i Sthlm är väldigt svårflirtade ;)
Förhoppningsvis var felen med WOZ vad man kan kalla "barnsjukdommar" då det var tillverkarens (JJP) absolut första spel på marknaden. Det vore ganska tragiskt om deras andra spel, The Hobbit, skulle råka ut för lika mycket  / mer elände än WOZ.
Men rent allmänt är det korrekt att man nog ej bör förvänta sig att allt fungerar direkt från papplådan och 5 år framåt. Flipperspel klöddar fan jämt.  :o


Neostar

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 72
    • Visa profil
  • Stad: STHLM
Verkar va grisigt med flipper, men kan fäan inte låta bli då jag verkligen vill ha The hobbit. Om det går sönder får ja flirta med någon här :)

Wrestling is not fake, people is fake.


Tags: