Frispel

sedan 2001

TZ - uppdatera ROM?

nibre

  • Donator Silver
  • Full Member
  • *****
    • Antal inlägg: 116
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Är det värt att uppdatera Game-ROM 9.2 till 9.4 eller 9.4H?
När jag läser andra forum så känns det inte alltid så positivt.

Och hur är det med sound-ROM?
Vilka fördelar är det med L-2 istället för L-1 (U14, U15, U18)?



Mattimarang

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 56
    • Visa profil
  • Stad: Östersund
Har ett själv som jag håller på att fixa så jag har kollat runt lite om det är värt att uppdatera.
Fats jag har bara kollat på skillnaden mellan 9,4 och 9,4H som jag uppfatade det så är det väll pause funktionen och att man kan ha en extra boll i spelet som är dom stor skillnaderna. Läste dock at det blir någon bug med hitchhiker räkningen.
JA ska bli kul att höra et svar från någon som vet :D


nibre

  • Donator Silver
  • Full Member
  • *****
    • Antal inlägg: 116
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Eftersom ingen annan vill/orkar/kan svara så besvarar jag en av frågorna själv (källa: "Action Pinball"):

Only differences between L-1 and L-2 sound are just some volume adjustments to some of the sound effects, so no considerable differences will be apparent.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
jag uppgraderade precis mitt TZ från 1.0 till 9.2 - ska bli kul att se om något skiljer mellan dem. ;D


hanst

  • Donator Silver
  • Newbie
  • *****
    • Antal inlägg: 14
    • Visa profil
  • Stad: Täby
Läste dock at det blir någon bug med hitchhiker räkningen.
Jag hade ett TZ med 9.2 som jag bytte till 9.4h, det största lyftet tycker jag var paus-funktionen och eftersom jag hade bytt alla lampor till led så slutade de att "ghosta". Buggen har jag för mig är att det ibland inte tänds upp rätt antal liftare i dörrpanelen som sen ska räknas ner, har dock aldrig märkt att den räknar fel.



Tags: LED