Frispel

sedan 2001

Flipper på location i gøteborg?

Edenecho

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
  • Stad: Oslo
Hey!
Jeg skal til göteborg nå på fredag og blir til søndag, i forbindelse med Iron Maiden konsert.
Er det noen som vet om noen bra puber/barer i gøteborg med pinball, og evt hvilke maskiner som står hvor?

Cheers!
Morten


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Billigast flipper, men dyrast öl hittar du på Brewdog Bar där mitt Avengers står (med nya koden) för en femma per spel.


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1443
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Liseberg har anständiga spel nu, twd, acdc, star trek pro mm. Men där kostar ju att gå in i parken. Tips 2 är Kville biljard på Hisingen med acdc, kiss, Spider-Man och Batman (samma pris som avenyers faktiskt)


JFK

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 411
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Är spelen borta på Royal Biljard, BK Milen och Sticky Fingers?


Edenecho

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
  • Stad: Oslo
Liseberg har anständiga spel nu, twd, acdc, star trek pro mm. Men där kostar ju att gå in i parken. Tips 2 är Kville biljard på Hisingen med acdc, kiss, Spider-Man och Batman (samma pris som avenyers faktiskt)

Ja, liseberg er klart det "beste" stedet, men vi dropper nok liseberg både grunnet været og at det blir litt mye penger for å bare spille pinball... uten øl ;)

Kville biljard høres perfect ut, eneste er at det ligger litt på "andre" siden av der vi holder til :) Vi får se, tack for tips!
« Senast ändrad: juni 15, 2016, 13:12:10 av Edenecho »


aerobert

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
  • Stad: gbg
Sticky Fingers hade Monster Bash/Metallica/Cactus Canyon stående i höstas åtminstone.
Ifpa ID 63357


Jesus1

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 14
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Senast jag var på sticky så hade dom Metallica och AC/DC, båda premium. Bra ställe sticky dock inträde på en hundring. Tror att gubbarna på Flippercenter har öppet på lördag. Där är det billigt, bra musik och grymma spel.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Jag hörde att spelen på Sticky var sorgligt dåligt underhållna? Men det kanske var precis innan service min polare var där.


JFK

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 411
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Är KISS borta från Kville? Verkar stå ett på Hard Rock Café?


sven666

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 262
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Inks spel på brewdog, johanrs avengers på boulebar, adon har 4 kunder i gbg sticky, kvillebiljarden, hardrock och en till biljardhall jag inte minns namnet på. . Sen Liseberg och sen finns det inte fler?


JFK

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 411
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Inks spel på brewdog, johanrs avengers på boulebar, adon har 4 kunder i gbg sticky, kvillebiljarden, hardrock och en till biljardhall jag inte minns namnet på. . Sen Liseberg och sen finns det inte fler?

Kan det vara Royal eller BK Milen? Nån koll på nuvarande line-uper på Hard Rock, Kville, Sticky och Brewdog? Tänkte göra en rensning på Find A Pinball.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

sven666

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 262
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg

JFK

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 411
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Någon som besökt Sticky Fingers och Kville nyligen? Aktuella lineups?


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1443
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Kville har AC/DC Premium, Star wars ep.1, MM samt Full Throttle


Tags: