Frispel

sedan 2001

Värde Viper Night Drivin 98

Stollen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
  • Stad: Nynäshamn
Funderar på att byta till mig ett Viper Night Drivin från 98 mot en MC jag har.
Någon som vet värdet på det spelet(så att jag byter till mig något i samma prisklass som MCn)?
Förutsätt att spelet är i bra skick.


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
MC:n då? är det en Screamin Eagle cui 103, Twin Cam, italienskt insug och SS förgasare... Stelben (Edlund) med Tolle-gaffel och 20" förlängd med -69 papper....., eller snackar vi Rödmyra  -74 ratbike med original sadel??
-- förutsätter att hojen är i bra skick...
Matchstick Pinball


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Skulle tro att alla MC förutom två barnvagnshjul och en vajerklädhängare är för mycket för Viper  ;D .


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Viper-N-D är svårt att prissätta då det är så pass sällsynt. Det gjordes ca 1100 spel, men delvis så gjordes det inga populära spel under Sega-perioden av företagets (Data East/Sega/Stern) historia.
Både för och efter Sega-perioden (1994-1999) så gjorde företaget bra spel, vilket får mig att misstänka att fel folk kanske fick för mycket att säja till om angående produktionen.
Man har hört väldigt lite om just det här spelet, både när det gäller på hemmaplan och internationellt, vilket inte är något bra tecken på att det är ett bra spel. Bra spel, väldesignade och med bra regelverk brukar det skrivas och talas om, speciellt bland folk som tävlar.

Jag skulle nog säja att det här spelet ligger prismässigt som övriga spel som kom under Sega-perioden d v s mellan 15 och 20k. Priset ligger nog närmare den övre gränsen om spelets glo-balls och blacklight fortfarande finns i spelet, då detta gör spelet unikt.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: