Frispel

sedan 2001

Congo, el-schema

MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Någon som vet med säkerhet vilket el-schema som är till Congo.

Delge gärna siffrorna och datumet som finns på framsidan, övre högra hörn.


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Ingen?

Det är lite konstigt med WPC95. De olika generationerna har sin specifika nummerserie. TZ första med generellt schema till sista spel innan WPS-S har en serie. Alla WPC-S har en nummerserie. Och dessa stämmer bra med de olika revideringarna.

Men WPC-95,
AFM har revision ? på schemat. 16-10159-?. Men har även Congo det, eller 16-10159-? (Congo kom månaden innan AFM)

Revision två kom -96, 16-10159-2

Vilket spel har då första versionen 16-10159? I så fall bör Jackbot ha den.

Så vad har herrarna för el-schema till sitt Congo? Kolla gärna AFM också?
« Senast ändrad: maj 30, 2016, 21:55:38 av MS »


Sweetmike

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 252
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Kan kolla imorrn om ingen annan gjort det innan dess.


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Perfekt om du kollar det.

jag ser dock att jag rört ihop lite. Ska ändra lite i mitt senaste inlägg. Men behöver siffrorna på Congo ändå.


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Så här bör det vara?

Congo 16-10159-1

Congo kom nov -95

AFM  bör ha 16-10159-2 Mars -96

AFM kom dec -95, så i stort sett alla spel tillverkades under -96. Detta schema som är orange har följt med de AFM-manualer jag har haft. Så jag är tämligen säker på att det stämmer.

Frågan är då vilket spel som fick 16-10159. De tidiigare serierna med schema har börjar så utan -1, -2 osv. De kommer med revideringar.

I så fall bör JackBot ha fått 16-10159. Nu kommer ni att säga att JB är ett WPC-S, vilket är sant. Men det gjordes ett antal med WPC95 teknik. Antalet är väl okänt, olika siffror cirkulerar, men det var inte många. Men min teori är att JB fick första versionen av schema. Sen när WPC-95 produktionen startade på riktigt med Congo så kom en reviderat schema. Detta är min personliga tolkning som saknar all form av verklighetförankring. Jag försöker bara förstå varför det inte stämmer med WPC95, som det gör med tidigare schema.


Sweetmike

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 252
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Fan, jag glömde kolla  ::) Kollar imorrn  8)


Tags: