Frispel

sedan 2001

Replay-unit williams -72

Zacke44

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
  • Stad: Gävle
Hej på er alla kunniga!

Jag har precis införskaffat mitt första EM flipper. Full av förundran över att jag faktiskt fått liv i det:)
Det har fortfarande en hel del förbättringspotential.
Nu hade jag tänkt få ordning på replay-unit:en.
Efte en hel del googlande så har jag inte lyckats hitta ngn bild på en som ser likadan ut som min...
Det sitter tre poster på kugghjulet och som det ser ut nu så har det "överkuggat" så att switcharna är böjda och har kortslutits mot varandra...
Och så som hjulet sitter i mekanismen nu så kan den inte gå tillbaka till 0st krediter.. Jag förstår att hjulet sitter fel i förhållande till switcharna men hur i all världens dar SKA det sitta?

Så frågan blir: är det någon som har en bild på hur dessa ska vara ihopsatta och som kan visa på hur switcharna ska vara i "normal"-läge... Egentligen är väl frågan bara hur den mittersta ska stå... om det nu finns ett normal-läge... Antar att det är så att de ska vara så att de två övre skall vara stängda/öppna samtidigt och att relationen med den nedersta är likadan...
Men de där tre pinnarna på hjulet ställer till det i min hjärna...

Hoppas ngn förstår och kan bidra med lite vägledning:)

Otroligt skoj är det i alla fall:)


Zacke44

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
  • Stad: Gävle

Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
De är bara två av aktiveringsarmarna som används, delvis noll-lägesarmen och en flyttbar arm som man kan skruva loss och flytta, beroende på hur högt man vill att krediträknaren ska gå. Numreringen på hjulet brukar sluta på 47 eller 49 på Williams em. Om man tar bort den flyttbara aktiveringsarmen så kan hjulet gå nästan ända runt till den andra fasta aktiveringsarmen (kommer inte ihåg hur många krediter den stannar på då).

Lossa lite på switcharna, håll undan dem och lyft på uppstegningsarmarna, då kommer hjulet att snurra tillbaks (d v s minska krediterna). Sen är det bara till att skruva fast och justera switcharna.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: