Frispel

sedan 2001

Joker poker renovering

Zorkan750

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Hej,har nyligen fått tag i ett joker poker flipper som ej funkar.Vet ej hur mycket som egentligen fungerar.Slitet kabinett,saknas alla tre korten i bakboxen.Min fundering är,är det värt att lägga pengar på??Letar efter en manual också isåfall.Tacksam för svar.

Mvh jonny



INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Absolut inte värt att lägga pengar på.

Jag har en manual om du ändå nödvändigtvis vill renovera.  ;D


Bifrost

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 362
    • Visa profil
  • Stad: Klippan

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Roligare än att onanera med ett rivjärn, men inte värt att köpa all elektronik till – då kan man lika gärna köpa ett komplett, fungerande exemplar för mindre pengar.  ;D


Bifrost

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 362
    • Visa profil
  • Stad: Klippan
Klart enklare köpa ett färdigt men så är det alltid😊


gbak

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Segeltorp
Resan är målet!

Det är ju inga problem att köpa ett färdigt spel om man bara är ute efter att spela.
I mitt fall ser jag det som en livsgärning att rädda gamla vrak som nån annan med glädje skulle skrota!
Bevara och lära sig hur gamla historiska apparater funkar är alltid kul och känns för mig helt rätt.

Du är väl ungefär o samma sits som jag, kommer att kosta ett antal tusenlappar att fixa spelet men man kan känna sig rätt så nöjd efteråt även om kostnaden vida överstiger ett ok spel som säkert finns att köpa nånstans.
Utan att ha kollat så brukar man kunna hitta rätt så mycket kort av div kvalitet på Ebay.

Sedan kommer du att lära dig att renovera flipperspel och kan utnyttja dina kunskaper på nästa "vrak" du köper.....
Kör på, klart du ska renovera!


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

gbak

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Segeltorp
Sant, är det pengar man räknar så ska man nog aldrig renovera nåt, det blir alltid dyrare än man tror från första början!
Men det finns andra värden också vilket jag försökte förklara i mitt förra inlägg.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Tags: