Frispel

sedan 2001

Pris på Addams Family Gold?

hertig

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 397
    • Visa profil
  • Stad: Gränna
Någon som har en uppfattning om vad som är ett rimligt pris för TAF Gold i mycket fint skick?

Mvh..//hertig


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Addams vanligt runt 20' och Gold får du säkert betala det dubbla för... (vet inte riktigt varför) men säkert för att  det är kommunister som bestämmer priset.
Spelet i sig är mediokert, men otroligt populärt ty det tillverkades i 20K+ ex... m.a.o alla har spelet. Till din fråga --- Adams G i mycket fint skick ---
Jag tippar på 75lax. Crazy men förmodligen sant.  8)
Matchstick Pinball


MAC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 831
    • Visa profil
    • Slapsave Pinball Kristianstad
  • Stad: Kristianstad

hertig

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 397
    • Visa profil
  • Stad: Gränna
Tack för svaren, skulle ni tro att det är lättsålt när jag spelat klart och vill sälja vidare det?

Vad menar du med mediokert?

Är det inte Gold samma som vanliga Addams vad det gäller spelet?

..//hertg


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
20 - 75 är en säker värdering, men något ute i det blå :-)

27-30 för ett "vanligt" och mycket mer för ett gold (typ MAC:s värdering) ligger troligen mer rätt.
Stor skillnad på ett spel där huset är intakt och ett med genomspelningar.

Skillnaden på gold och ett vanligt ligger givetvis i lull-lullet, men även spelmässigt. Goldrommarna ger ut andra awards för stolen. Får du 20 mille på ett randomaward i en skitmatch kan det ändra utgången ganska ordentligt.

Addams är ett av de mest populära spelen och förutsatt att spelet är prisat rätt kommer det att försvinna fort.



MAC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 831
    • Visa profil
    • Slapsave Pinball Kristianstad
  • Stad: Kristianstad
Betalar du inte ett överpris, kommer du inte få problem att sälja det vidare!!

Bra skick=Fin spelplan. Inga trärena/skavda ytor. Huset intakt. Kolla så de tre magneterna fungerar. Går de varma skadas ytan på spelplanen.

Mediokert tolkar jag som Fitzroy's eget personlig tycke om spelet. Sisådär tycker han antagligen, men det är ju upp till varochen! Jag kan hålla med om att det inte var en favorit i början, men det växer liksom på en efterhand!


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Vet om en götlaborgare som blev erbjuden 7500 euro för sitt gold nyligen, och LOD drog iväg sitt för 65 laxar i en laxask. Men roligaste bytesaffären som någonsin skett i flippersammanhang tror jag skedde för en fyra-fem år sen. Ett rakt byte mellan två entusiaster, MM mot TAF gold, där båda blev så missnöjda med affären att det kokade ett bra tag efter  ;D
På den tiden såldes MM för ca 55'

MAC: ramp,stol,ramp,stol = mediokert. Däremot väldigt snyggt och säkerligen det mest lättsålda spelet som finns.
Matchstick Pinball


hertig

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 397
    • Visa profil
  • Stad: Gränna
Tack alla hjälpsamma spelare för kanonsvar och tips.

..//hertig


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Jag har blivit erbjuden 50k resp. 60k för mitt Tafg, tillsammans med MM så är Tafg ett av de två mest övervärderade spelen från 90-talet.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: