Frispel

sedan 2001

Tävling under nytt spelevent i Lidköping - Area 0510?

rasmus

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
  • Stad: Lidköping
Hej, mitt namn är Rasmus Lindell och jag är projektledare för ett nytt event som vi kallar Area0510. Vi har fått ekonomiskt stöd ifrån Sparbanksstiftelsen i Lidköping att köra ett spelevent i Sparbanken Lidköping Arena under våren 2016.

Vårt mål med evenemanget är att visa upp olika moderna kulturyttringar och på så vis skapa mer acceptans för vad dagens ungdomar håller på med. Eventets namn syftar delvis på var vi håller det (i en arena och i Lidköping med riktnummer 0510). Det finns också en annan tanke då vi leker med syftningar till Area51, och vår punchline är "NOT SO SECRET EVENT AREA". Vi ska alltså öppna upp dörrarna till "Area51" och visa att det (moderna kulturyrttingar) inte är så märkligt som många tror.

Vi kommer som sagt inte bara att trycka på de digitala spelen, utan har stora satsningar på den "analoga världen". Jag är helt grön på hur flipperspelstävlingar arrangeras och genomförs, så därför är jag nyfiken på om det skulle kunna gå att få till en tävling under vårt evenemang 29 april - 1 maj.

Finns det någon på det här forumet kan inleda en diskussion med, eller vet ni någon annan stans jag bör vända mig för att sätta detta i rullning?

Läs gärna mer på eventet på www.area0510.se, fråga mer här i forumet eller via mail: rasmus@area0510.se

Ha det fint allihopa!

/Rasmus Lindell
Projektledare Area 0510


Tags: