Frispel

sedan 2001

Transport av flipper NIB

optimus47

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
  • Stad: norrköping
Hejsan, tänkte om någon kunde dela med sig av lite användbar information angående transport av NIB flipper på pall.
Har ju beställt smve vilket är mitt andra NIB spel(mitt första fick jag hemlevererat av flipperdoktorn) och som jag förstått det kommer spelet levererat till Göteborg, men jag bor i norrköping så det är ju en bit.
Min tanke är ju då att anlita ett transportbolag, och det är där jag skulle vara väldigt tacksam för råd, INK verkar vara en rutinerad flipperlirare, du kanske har lite tips? :D
mvh/ Dan
« Senast ändrad: januari 17, 2016, 20:44:13 av optimus47 »


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Elisabeth på Geodis, dit ditt flipperspel anländer erbjuder frakt fram till din trottoarkant.
Hör med henne när hon kontaktar dig om momspengen.
Matchstick Pinball


optimus47

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
  • Stad: norrköping
har redan kollat med henne efter Oles rekommendation, tyvärr så kunde hon inte hjälpa mig med transport då jag va privatkund sa hon :(


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Varför inte ta en roadtrip och hämta spelet? Finns inget trevligare än att slita upp sin NiB-kartong och lämna resterna vid avhämtningen så spelet får plats i bilen.  ;)

Sedan kan du ta ett par trösttimmar i Boråslokalen på vägen hem.


optimus47

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
  • Stad: norrköping
hade varit trevligt om det inte var så långt att åka, 3 timmar enkel resa :-[6 timmar i bil tror jag inte jag orkar på en dag tyvärr, o sedan ett par trösttimmar i Borås, blir en lång dag då INK :)måste lösa detta på något sätt iallafall :-\


optimus47

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
  • Stad: norrköping
om det är så att flera ska till götet o hämta spel samtidigt som jag så skulle man ju kunna samåka, det hade varit trevligare isåfall :)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
3 + 3 timmar är väl inget för en flipperkille? Min längsta flipperroadtrip klockade in på dryga 276 mil. ;-)


optimus47

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
  • Stad: norrköping


optimus47

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
  • Stad: norrköping
då blir det svårt, slutar ju 16.00 på mitt jobb, får lösa det med ett transportbolag helt enkelt


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Om du har köpt spelet nytt via Ole och Elisabeth så ska det ju vara leverans till dörren. Så har det alltid varit för oss. Som jag har förstått det så har de ett sånt avtal med transportören. Skulle jag ha fel så lär Ole komma med korrekt info.
Men som sagt vi har alltid fått nya spel direkt till dörren, och vi har ingen firma.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


optimus47

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
  • Stad: norrköping
jasså ??? ja då får jag nog dubbelkolla med Ole, för vad som ingick i priset när man gjorde en preorder på spelet var samtliga fraktkostnader till Göteborg, sedan fick man själv ta ansvar för spelet, Ole gav mig Elizabeths kontaktinformation också men det gick tydligen inte eftersom jag var privatperson sa hon, låter ju lite halvlustigt då om ni andra fått spelen hem till dörren :-\


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Jag har minsann hämtat alla mina spel – det är ju halva nöjet.  ;D

Men om Ole valt att baka in frakt till Stockholm i priset är ju en annan sak – då går det ju på P4P som är en firma.


Hyddan

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 91
    • Visa profil
  • Stad: skultuna
Om inte annat skönt att inte ett klantarsle till ska hantera spelet. mitt var sönder sist jag skulle hämta blev rasande.


optimus47

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
  • Stad: norrköping

Tags: