Frispel

sedan 2001

Kan ej låsa spelplanen i uppfällt läge, söker artikelnumret på en del

aerobert

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
  • Stad: gbg
Hej, jag kan inte låsa spelplanen i uppfällt läge på mitt Fish Tales som jag håller på och pillar med. Jag tror det beror på att det saknas en skena/skida av nåt slag på höger sida som jag förmodar ska glida på klacken. Den vänstra som finns kvar har jag ringat in på följande bild. Skidan verkar bara sitta med ett par skruvar bak på planen när man känner med fingret.



Hela planen tycks alltså sitta för lågt, för låshasparna når inte ens upp till sprintarna som sticker ut i sidan på kabbet. Här syns det bättre, fjädrarna är lite dåliga men mekanismen rör på sig iaf. Men jag kan inte för fem öre lista ut hur det ska sitta. Jag har fått bilder till mig där mekanismen är hel och funkar som det ska och jag ser att spelplanen då kommer mycket högre upp, men kan inte ens förstå hur den gör det med skenan på plats.



Så här långt kan jag dra ut planen innan den fälls upp. Det tycks vara normalt.



Det ska tilläggas att spelplanen hamnar i rätt läge när den fälls ner och in i kabbet igen, då hakar ju de främre krokarna i. Jag söker i varje fall artikelnumret på den här saknade högra skidan. Det enda jag hittar i manualen heter Playfield Slide Assembly Right A-16637-2 och har mer med hela låshaspen att göra.

Alternativt om nån har en sån här skida till salu från ett skrotat spel? Antar att det är därför spelplanen hamnar för lågt när man fäller upp den?
Ifpa ID 63357


aerobert

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
  • Stad: gbg
Ingen?

Inte heller en sådan skida/skena till salu från skrotat kabb?
Ifpa ID 63357


aerobert

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
  • Stad: gbg
Det löste sig. Jag drog ut planen så mycket som möjligt, sen bankade jag till låsmekanismen med en hammare så dom släppte och då gick det att fälla upp hela vägen. De satt så hårt så jag fattade inte hur de skulle fungera och de var i vägen när jag drog ut planen.

Jag skulle dock fortfarande vilja ersätta den saknade delen, men nu kan jag iaf jobba på undersidan utan problem iaf. Tack till Teslacoil för tips på PM.
Ifpa ID 63357