Forum > Tävlingar

Datumförslag för Flipper-SM 2004

(1/4) > >>

monstret:
Hallå!

Igår kväll hade några ur årets upplaga av arrangörsgruppen möte på Kåren, och en av de frågor som diskuterades var datum för själva tillställningen.

Kåren är helt uppbokad med nollningar och andra studentsaker från och med tredje helgen i augusti, fram tills sista helgen i september, så de alternativ vi har är att antingen köra tävlingen 6-8 augusti, eller 1-3 oktober.

Förhoppningsvis kommer det upp en fråga på www.flippersm.se inom en mycket snar framtid, men det är väl lika bra att ni redan nu börjar fundera över vilket alternativ ni tycker är bäst. En av de största anledningarna till att vi funderar på att lägga tävlingen tidigare i år är att vi hoppas på att kunna erbjuda årets svenska mästare en resa till PAPA i september.

Fördelar med augusti:
- Eventuell PAPA-resa (beror givetvis på om budget/sponsring räcker till).
- Stockholm är trevligt på sommaren, kanske lättare att förlänga semestern och ta med respektive?
- Kåren är tom, vi får tid att förbereda ordentligt.

Nackdelar med augusti:
- Många är kanske bortresta?
- Folk föredrar att vara ute i solen istället för att stå inomhus och flippra en hel helg?


Kom gärna med egna argument för- och emot bägge alternativen i denna tråd!

//L

Borttagen:
Fördelar med augusti: Jag har sommarlov ;-)
Augusti låter bäst!

/Flippy

AnkiBagger:
Jag tycker Augusti verkar bra, skulle passa mig utmärkt med en resa till PAPA :-D

Ganglere:
Nackdel augusti:
Även om de flesta har hunnit hem till dess kommer väldigt många att vara bortresta under den mest intensiva marknadsföringsperioden. Risk för att man glömmer bort om vi går ut för tidigt
(i juni) skulle jag tippa.

Fördel oktober:
Hösten behöver livas upp.

Nackdel oktober:
PAPA är det absolut coolaste pris som kan tänkas, en svensk mästare måste ju kunna hålla för pressen som denna titel skapar.

kniven:
Oktober. Helst ännu senare.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion