Frispel

sedan 2001

Flipper-SM 2016 i Lund, 18-20 november

JANI · 287 · 87866

JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1491
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
Resultatet kommer bli klart inom kort (det sista ska fixas). Jag meddelar här när det är spikat.


JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1491
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
Kvalresultatet i Main är nu spikat liksom U16.
« Senast ändrad: november 20, 2016, 01:00:30 av JANI »


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Samtliga kval är nu färdigräknade, och det som syns på hemsidan är det som gäller.
Tänk på att det finns decimaler bakom poängen som syns i listorna. Om du har samma poäng som den under dig i listan, så leder du alltså eftersom du har högre decimaler.
https://www.flippersm.se/entries.php

Mats: Räknaren har fel - det är bara 260 entries totalt. De 284 kommer från 14 spelare som enbart deltar i U16, men som felaktigt räknas med i totalen.


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Info inför i morgon:

0830: Receptionen öppnar för registrering av de som ska spela (eller som kanske kan bli uppflyttade till) finalspel i Main.

0900: Registreringen stängs för Main, och eventuella reserver flyttas upp. Se till att vara i tid!

Ca 0915: Matcherna i Main beräknas att sätta igång.

1000: Deltagare i finalomgång #2 i Main ska vara redo för spel.

1100: Finalspelet i Classics återupptas. Deltagare i finalomgång #3 i Main ska vara redo för spel.

1200: Finalspelet i U16 börjar. Finalspelet i Dubbel återupptas.

Tänk på att det är vanligt att åtminstone ett par reserver flyttas upp - så se till att registrera dig även om du är utanför topp 64 i Main!

Reserver flyttas inte upp till matcher i omgång #2 eller senare - uteblivna deltagare innebär WO-vinst för motspelaren.

För de som deltar i flera olika finalspel är prioriteringsordningen Main, Classics, U16, Dubbel om inget annat meddelas från arrangörerna.

Finalspelarna i dubbel kör alltså sina matcher när tillfälle ges (om deltagarna även deltar i andra slutspel) - meddela dock receptionen när så sker, så att inga WO-förluster riskeras i onödan.
« Senast ändrad: november 20, 2016, 02:12:48 av Pal »


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Nattens arbete:

Ny metod för närvarokoll implementerad (tar ca fem minuter efter registreringarna): Check. (Dock ingen skillnad för spelarna - anmäl er i receptionen som vanligt).
Ny metod för att lotta spel inför slutspel (tar ca 10 minuter): Check.
Classicsträd uppdaterat med alla resultat (förutom en match där vi saknar ett resultat): Check.
Dubbelträd uppdaterat med alla resultat: Check.
Main-träd skapat, lottat och testat med appen: Check.
U16-träd skapat, lottat och testat med appen: Check.
Classics testat med appen: Check.

Nya main-träd och U16-träd kommer att skapas och lottas (igen) när vi vet vilka som är närvarande.

De två dubbelmatcherna får rapportera in resultatet till receptionen manuellt.


@mos

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 143
    • Visa profil
  • Stad: borås

Bifrost

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 362
    • Visa profil
  • Stad: Klippan
Vet inte om det påverkar slutplaceringen men mellan MAD-MIW i classic slutspelet blev det 1-2.


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Det påverkar inte slutplaceringen, men jag fixade det.

Nästa år måste jag beefa upp serverparken - den slog i taket i år: Fatal error: Uncaught PDOException: SQLSTATE[HY000] [1040] Too many connections in /usr/home/flippersm/flippersm.se/classes/db.class.php


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Pal, om du vill veta mer konstigheter så var resultatet i Main mellan EZL och S P 2-0 till S P. Inte 3-0 vilket ser ut som en walkover.


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Spännande final. Grattis till vinnarna Linus, Jörgen och de jag inte känner till. Stort tack för twitch:en och mycket stort tack till de många arrangörerna. Extra plus för ett rikligt free play-område (även om ganska många var avstängda).
Ps. Missade hur semin mellan JG och OPT avgjordes, såg den märkliga icke-multi-starten, men inte vad det blev för domslut på det. Den långa diskussionen kanske pekar på att vi behöver kika på reglerna, så att resp domare kan säga att "enligt den eller den paragrafen dömer jag si". Ds.
Lyckan är en tänd modelampa.


jura

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 333
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Tack för ett fantastiskt roligt sm i vanlig ordning. Grattis alla segrare och tack alla arrangörer och volontärer.
Vem vann split?


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1443
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
BUD: Jag tror det finns för många situationer för det. I det aktuella fallet var det dock inget fel, utan locken timades ut under rev mode (har Svante lärt mig idag).

För övrigt vill jag tacka för ett bra arrangemang, beklaga min usla insats vad gäller spelandet samt gratulera vinnare och andra framskjutna placeringar. Många nya på prispallarna i år!


ICU

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 18
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Tack för denna gång, tycker allt fungerade klockrent :-) Grattis till alla vinnarna!


Bifrost

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 362
    • Visa profil
  • Stad: Klippan
Grattis till vinnarna och ett tack till arrangörerna samt hatten av till twitch sändningen.


Tor

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
  • Stad: Halmstad
Tackar för det fina arrangemanget. Ni är alla värda eloger  :)
Puttin'on the Fritz


Tags: flipper-sm lpa lund 2016