Frispel

sedan 2001

Flipper-SM 2016 i Lund, 18-20 november

JANI · 287 · 87933

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Numret till Swish under betalinfo fungerar i alla fall. Och som det står på sjutton olika ställen så är Classic återigen ett drop-in-kval under helgen. ;-)


BAT

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 192
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
MCR: Det är öppet kval från fredag till lördag kväll för Classics enligt mailet?



fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
En detalj som försvunnit från förra året är andravalet av kvalpass i main, kommer bli intressant att portionera ut passen för alla som valt 14 - 18 och inte får dem. Varför... VARFÖR??
Matchstick Pinball


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
INK: vad typiskt, jag läste direkt på det 18:e stället.
Bra att saker verkar vara i sin ordning då! :-)


Fritte

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1073
    • Visa profil
  • Stad: Värnamo
Vilket är temat på PQ:s seminarie i år? Hittills har han ju hållit "Att tillhöra världseliten år efter år" samt ett jag inte minns temat på.


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma


Jag väntar också med spänning på vad det ska bli :-)

Skulle lägga in bild på förra seminariet, men det gick inte. Här kommer en länk:
http://forumbilder.se/FAP2U/img-4934
« Senast ändrad: augusti 20, 2016, 14:46:09 av P Q »


Fritte

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1073
    • Visa profil
  • Stad: Värnamo
"Att nå svenska eliten" är ett önskemål från min sida.


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Alla hamnar i F i Classics. F betyder "när som helst 2016-11-18 16:00 till 2016-11-19 20:00".

Vi har fått in drösar med betalningar via såväl Swish som PayPal och kreditkort, så det ser ut att funka. MCR är noterad som betald. Note: Vi föredrar Swish.

ID i betalningsmeddelandet är som Mice påpekar ert ID i SM-databasen, inte IFPA. Alla har inte IFPA, så vi kan inte köra på det där. Och folk betalar inte alltid åt sig själva, så vi kan inte gå på namn. Har tyvärr inte hittat något sätt att få PayPal att tillåta betalaren att skriva ett eget meddelande.

Mirko: Vi tog bort andrahandsval redan 2014 vad jag minns. Däremot är det en spärr så att fulla kvalpass inte går att välja. Efter att några hade lyckats välja den fulla gruppen 14-18 så lagade vi den spärren. ;)

Platserna i 14-18 kommer att fördelas som redan meddelat: Volontärer först och sedan i betalningsordning. De få som bli över löser vi manuellt.


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Känns extremt lyxigt att kunna pröjsa SM med AmEx och nära på, få en enkelresa till Prag på poängen!
PAL: andrahandsvalen till main räddade faktiskt vår planering/tilldelning i förra årets SM. Men som du säger så löser ni detta galant med "spärren".

PAT: Hur mycket glitter kommer det finnas på årets funkiströja?  8)
Matchstick Pinball


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Jag kunde inte skriva in mitt ifpa-id som är 509 när jag reggade mig. det gick inte att aktivera den rutan.
Och som sagt jag har inte reggat mig som funkis, men som vanligt så lär jag scorekeepa ett antal pass, det tycks alltid vara brist på scorekeepare på SM. Och jag har iget emot lite jobbande under tävligen.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Leffe

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 539
    • Visa profil
  • Stad: Järfälla
Dah: Det är väl för att du är reggad som Dan Hagman på Ifpa, som du inte får upp något ifpa id.


JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1491
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
Några av er undrar säkert redan nu vem som får vara närvarande under SM-helgen. Så här är det:

Tävlingslokalen (Main/Classics/Split/U16): Endast deltagare i SM, vissa undantag tillåts ex. anhörig till U16-deltagare.

Nattklubben: Deltagare i SM och anhöriga. Den tävlande måste hämta ut ett ”anhörigband” i tävlingsreceptionen.

I loungen precis utanför tävlingslokalen och restaurangen får såklart vem som helst vara.
« Senast ändrad: augusti 23, 2016, 09:31:17 av JANI »


JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1491
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
Vi nådde nästan 200 anmälda första veckan vilket är väldigt kul. Detta innebär att processen att flytta folk från det överfulla 14-18 passet kommer inledas snart. Informationen som följer är endast riktad till er som valde kvalpasset 14-18 på lördagen och som inte är funktionärer. Har du redan betalt kan du bortse från nedanstående. 

Vill du väldigt gärna ha ditt valda kvalpass, 14-18, så ökar chanserna om du betalar (hela) anmälningsavgiften snabbt. Några av er som betalar sent kommer bli flyttade till annat kvalpass.



MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Lite info till tävlingsledare på förekommen anledning.
Dan Bally Hagman heter nu officiellt Bally Hagman på IFPA-sidan (inte Dan Hagman).
Han har samma ID som tidigare, dvs 509.

Bra att veta när ni ska rapportera etc! :-)


Tags: flipper-sm lpa lund 2016